2012. jan. 6.

Újévi kertelés....

Igaz elmúlt szilveszter lassan 1 hete, de mindenkinek Boldog,- termésben, virágokban gazdag új évet kívánok!
Hol is kezdjem?! Talán az időjárásnál. Nagyon érdekesen alakul az időjárásunk! Január 6. van, és ma majdnem 10 fok volt és tavaszt idéző csodálatos napsütés.
Mindenképp pozitív benne, hogy a féltett télálló pálma, és banán valószínűleg nem fagy el.
Sajnos viszont attól tartok, hogy lesz még ennek böjtje, és majd tavasszal, amikor már tényleg jó időnek kellene leni, akkor lesz majd hideg. Ma sétáltam, és kivirágzott a százszorszép a járda mentén, és  nagyiéknál a hortenziákon több, mint 2 cm-es hajtások vannak. A madarak pedig jellegzetes tavaszi csiviteléssel csipogtak a fákon.  Nem biztos, hogy ez jó....
Ebben a szép időben nem lehetett nem a kertben lenni. Igaz sok mindent nem tudtam csinálni, de az a másfél óra levélgereblyézés a délutáni napsütésben nagyon jól esett.  A szomszédból áthulló leveket lombseprűvel szedtem össze, valamint a díszfüvek szétfújt leveleit.
Nem bírtam magammal, és délelőtt a Tescóban vásároltam némi virágmagot! :)
Összesen 10 csomagot vettem.  Lássuk őket:
  • Trombitavirág: Salpiglossis sinuata (színkeverék)
 
  • Borzaskata: Nigella damascena (színkeverék)
 
  • Futó sarkantyúka: Tropaeolum majus (színkeverék)

  • Csillagfürt: Lupinus luteus (színkeverék)

  • Golgotavirág!!!: Passiflora caerulea 

  • Bögrevirág: Campanula medium (színkeverék)

  • Kúpvirág: Rudbeckia hirta (színkeverék)

  • Magas oroszlánszáj: Antirrhinum majus maximum (színkeverék)

  • Nyári azálea: Godetia Grandiflora (színkeverék)

  • Százszorszép: Bellis perennis

 Már februárban elkezdhetem a magvetéseket. Az első kettő, amit el kell vetnem az a golgota, és az oroszlánszáj, vagy ahogy mi nevezzük tátika. Már ősz óta gyűjtjük a tejfölös poharakat, és van jó néhány kis palántanevelő cserepem. A szobám ablakában viszont nem sok hely van, de a lakás többi ablakpárkánya üres, így jól szétosztom majd a növényeket. Nagyon régóta szeretnék venni ablakpárkányba tehető palántanevelőt, de a kertbe is jó lenne egy kicsike mini üvegház.



De már arra is gondoltam, hogy jó lenne egy Salgó polc, és a ráhúzható áttetsző fólia is.  Előbb utóbb .......... ;-)

2 megjegyzés:

  1. Bocs, ha hülyeségeket kérdezek!
    Ezeket az egynyári (mert azok, ugye?) növényeket nem elég, ha simán kiültetem akkor, amikor elő van írva, hanem palántolni szükséges? Mert erre én még sohasem gondoltam...

    VálaszTörlés
  2. Dehogy kérdezel hülyeséget! Természetesen az is jó, ha a zacskón lévő utasításnak megfelelően jársz el és csak akkor szórod ki a magokat. Én azonban nem akarok addig várni, amíg javul az idő, egyébként sincs olyan földterületem, ahova kitudom szórni a magokat, mert a kutyák esetlegesen átszaladnak rajta, ne adj' isten kikaparják. A palántázásnak két előnye is van. Az egyik, hogy a korábban elvetett magok korábban kelnek ki, és nőnek meg. Így mikor a zacskó szerint áprilisban kellene elvetni a magokat, nekem már áprilisra kiültethető példányaim lesznek, akik ha az időjárás, és a különböző környezeti tényezők ( talaj, tápanyag, fekvés, stb. ...) engedik máris elkezdenek gyarapodni,virágozni, és nem júliustól lesznek virágaim, hanem mondjuk májustól. Ha belegondolsz, a virágpiacokon is amint beköszönt a tavasz megjelennek a szebbnél szebb egynyáriak, pont azért mert előre el lettek vetve. A másik pozitív dolog, hogy így annyi növényt nevelek amennyire ténylegesen szükségem van, feleslegesnek tartom, hogy kiszórjak egy egész zacskónyi virágmagot, akár több száz szemet, azért, hogy abból felét kiegyeljem, amint kezdik egymást teljesen elnyomni.

    VálaszTörlés