2012. jún. 12.

Élet a rózsákon kívül......

Egész jó ez a hónap. Sok az eső, ami sokkal jobb, mintha  locsolnánk, többet ér! :)
Drasztikus átalakításra szántam el magam. Nem is olyan rég írtam, hogy majd csak jobb lesz a kerti helyzet amint benő a kiskutya feje lágya, de hát nem bírtam kivárni.. Miután századjára lerágta a banánt , döntöttem. Átültettem a töveket az előkertbe. Egy hónap alatt szépen kihajtott, és most ez a sok eső nagyon jót tesz neki, imádja az új helyét. Ha végre nyugalomra lel, és belendül, akkor egy egész nagy, hatalmas liget lesz a ház előtt, amit a járókelők is megcsodálhatnak majd, főleg  ha ez is  eléri a 3-4 méteres magasságot, mint az anyukája,- egyik kedves rokonomnál. Talán kicsit közel van a kerítéshez, a hortenziákhoz, meglátjuk mi lesz jövőre...

A hortenziák még mindig nagyon fehérek, pedíg tápozom őket....levéltrágyával is...

A kaktusz a teraszon  napról napra szebb. Sajnos most már elnyílóban van, de idén ez a rengeteg virág nagyon meglepett, hisz tavaly csak 1-t hozott.

A zsályák első virágzási hulláma is a végéhez közeledik, hamarosan visszavágom kissé, és újult erővel kezd majd újra virágozni ősszel, mindenesetre eléggé szétszórta maga körül az elnyílt virágokat, nem tudom, hogy a magjait is elszórta-e mindenesetre néhány hétig hanyagolom a kapálást a környékén, meglátjuk kelnek-e ki. Jó lenne, mert minden ismerősöm a csodájára járt, és sok rendelést kaptam. :) A varjúháj mellett szépen nőnek a magról magától kelt koktélparadicsomok.

És ha már magról kelt zsályák! Ők itt a rózsaszínek kis palántái.

Ígértem képeket az én leandereimről. Szépen hajtanak, ilyen nagy és egészséges leveket még sosem hoztak...

A csodás cikászom teljesen tönkre ment tavaszra. Attól féltem, hogy miután minden levelét levágtam, nem fog újra kihajtani. Aztán valami elkezdődött...
és mostanában....

Azért nem múlhat el post rózsa nélkül. Ő itt az egyetlen angolom: Graham Thomas

Az olasz nád is élvezi az esős júniust.

A mályváim annyira szépek lennének, ha nem épp a fő lepisilési pontra ültettem volna őket.  Sajnos nagyon égnek a leveleik, de hamarosan virágozni fognak, az majd kicsit elvonja a figyelmet  a levelekről.

A Vilitől kapott Miscanthus giganteus is szépen nő, már 1 méter magas. Viliéknél már 2 méternél is magasabb.

Utolsóként költözött  ki a kertbe a karácsonyi kaktusz.

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Látom, te még drasztikusabban vágtad vissza a lendert, mint mi. Szépen hajt! Idén még virágzásra is képes lesz?
    Gyorsan utánanéztem mi az a cikász, mert fogalmam sem volt. Ez nálatok kihajt? És ugyanolyan nagy lesz, mint a trópusi testvérei?
    A Graham Thomasod gyönyörű! Illent én is akarok, főleg, mer' azasszony imádja a sárga színt...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek a képek nem épp ma készültek, ezért nem is nagyon látszik, de a kerámia cserépben lévő leander máris virágzik. Neki fehér virágai vannak, majd lefotózom.
      Ha visszaolvasol úgy fél évet - egyet, akkor tettem fel képeket a cikászról amikor még szép volt. Sajnos télen nem volt hidegben, és minden leve leszáradt, most újrahajtott, persze idén ismét hideg teleltetőben fog telelni. :)

      Törlés
  2. A zsályáid tényleg szépek! Ezek magról szaporodnak, úgy terjed?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Magról lehet szaporítani, egyébként évelő növény.

      Törlés