2012. szept. 8.

Az első őszi bejegyzés...

Kisebb kihagyás után újra helyzetjelentés a kertből. A nyár hamar eltelt, nagyon forró, és nagyon száraz nyarunk volt, nem győztem locsolni. Voltak növények, akik nem bírták ezt a klímát, de voltak akik kifejezetten imádták.
Időhiányában nem volt az előkert valami fényes. Ma végre volt időm kicsit rendbe tenni.

előtte
utána
A letermett szedret levágtam, és sikerült kigazolnom a füvet az ibolya közül, illetve az idei évi szederhajtásokat felkötöztem a kerítésre, hogy jövőre is szép rendezett képet mutasson.

Átalakításra lesz szükség ezen a kertrészen is. A hortenziák elég csúnya sárgák voltak, de ez nem minden, a forró napsugarak, amik érték pár órán keresztül, szinte teljesen leperzselték. Alig maradt belőlük valami.

Átültetem őket, sőt egy újabb példánnyal gazdagodom, hamarosan. Tehát nem sok lehetőség marad. Kénytelen leszek felszedni a hostákat, és a helyükre mennek a hortenziák. A sövény kellemes árnyékot biztosít, így nem perzselődnek meg.
HACSAK!!! És itt kérnék pár ötletet!!!
Jó lenne vissza telepíteni ezeket a virágokat oda, ahova eredetileg ültettem őket.Néhány éve még itt voltak a kerítés tövén, anno terveztem is, hogy  itt maradnak, csak kicsit kijjebb ültetem őket a fal tövéről.
Ám, mint ez a képen is látszik, a kutyák teljesen leamortizálták ezt a részt. Szeretném valahogy elkeríteni, de nincs ötletem hogyan, és mivel. A vadászkerítés nem megoldás, mert Zazi, akik nincs a képen,  az 1 méteres kerítést helyből ugorja át. Nagyobb kerítés meg elég hülyén nézne ki. Ráadásul valami olyat szeretnék amin át is lehet látni, de a drótkerítés is kizárva.....Itt olyan szépek voltak a növényeim, rengeteg virág, szép sötétzöld levelek.  Minden árnyéki növényemet ide kéne telepíteni, de ötletem sincs mit mivel, hogyan.... Kutyababa bombabiztosnak is kell lennie, igaz még addig két év van, és semmit sem szeretnék elkiabálni!

Még idén megvalósítandó terv. A rózsaágyás megnagyobbítása!
Nos, most 6 rózsa van az ágyásban, de terveim szerint minden rózsámat ideköltöztetem. Ennek az oka, hogy itt annyira szem előtt vannak, és minden pihenőhelyről jól látszik. Az obeliszktől jobbra 3 rózsa van, idekerül még egy, az Imperative farah, aztán jön egy újabb obeliszk, és a maradék két bokorrózsa. Az obeliszkre egy másik rózsám fut majd. Igazából nem futórózsa, de olyan nagy hajtásokat hoz, hogy gondoltam, jó lesz, és a szimmetria is megmarad. Ő pedíg az utcán növő La Passionata. Idén csak ezt az egy ilyen hajtást hozott, de tavaly hármat is, csak levágtam őket!

A teraszon minden növényem szenzációs. nagyon szépek, és nagyon jól érezték itt magukat, így jövőre is itt lesznek! A bougeanvillea ismét csodaszép!

Jövőre át kell ültetnem a dupla sárga virágú hibiszkuszomat, mert idén minden virága leszáradt. Szerintem kicsi a cserepe, és a rettentő  hőmérsékletben hamar kiszáradt a földje.


A melléképület előtti ágyásomban átvette  a hatalmat a koktélparadicsom. Teljesen elburjánzott, és roskad a terméstől! Hál istennek.  :)

Termés máshol is van ám! A szilvafánk is csurig van, és az alma is  tele volt. DE! Sajnos a termés nagy része kukacos! :( Borzasztó dolog ez, hisz a rengeteg finomság, és nem tudjuk elfogyasztani. Eddig a biokertészet hívei voltunk, de már tavaly is jelentős mennyiséget dobtunk ki, idén meg pláne. Télen, ha lesz sok időm, permetezési tervet készítek, és jövőre permetezünk.  Így alakult...

Van egy nagyon kedves növényem, a mocsári hibiszkusz. Azért szeretem ezt a fajtát, ami nekünk van, mert 2 virágzási hulláma van. A második még csak most kezdődik.





A kerti tó kezdi elveszteni a báját. Az egynyári vízinövények kezdenek meghalni. és a füve is lassan-lassan elsárgulnak!


Jövőre egy új taggal bővül  a tópart. Anno ide volt ültetve egy bambusz, de megijedtem, hogy majd kiszúrja a fóliát. Mint kiderült ez egy törpebambusz, ezért egy részét visszatelepítem ide.

Végül az átültetett télálló banánról..
Burjánzik. Talán 3x is ekkora lenne, ha idén nem rágja vissza Zayd  többször is!
Tele vannak fiókákkal!

2 megjegyzés:

  1. Annyira szép nálad minden! Hát a kutyamentesítésre nincs ötletem...első körben arra gondoltam, hogy damilt kéne kihúzni egymás felé valahogy, bár ez lehet buta gondolat....
    Különben milyen az a kutyus? Kinagytottam, de nem jöttem rá, bár nem sok kutyafajtát ismerek.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, de korántsem minden ilyen szép. Ráadásul ezeket a fotókat már estefelé egy borús nap után készítettem (- jó részét, nem mindet, némelyek más napokról valók), még a színük is olyan szürkés.A füvem sok helyen kiégett, pedíg idén tényleg becsülettel locsoltam.
    A damillal az a baj, hogy nagyon veszélyes. Amilyen butuskák játék közben beleugranak, és véletlen beleakadnak, a damil pedíg elszorítja a végtagokat, vagy simán le is vághatja. Borzasztó nagy sérüléseket tud okozni, sajnos ismerek is erre példát a baráti körömben. Afgán agarakat tartok, velük, illetve idén csak a "kicsivel" -aki a képen is rajta van- jártam kiállításokra.

    VálaszTörlés