2014. ápr. 25.

Tulipánhíradó

Eljött a várva várt tulipánszezon. Nagyon jól sikerült az elrendezés. A dolog hátulütője egy dolog, talán 2-3 héttel járunk előrébb mint korábbi években. A rózsáim ma holnap teljes pompába nyílnak. Így a szép tulipánjaim 1 részét nem is lehet látni, mert szó szerint belenőttek a rózsákba, illetve a rózsák azok, akik olyan koronát neveltek ki, hogy takarják a virágfejeket. De jöjjenek a képek:














Ősszel szeretném bővíteni a repertoárt még sárga, és narancssárga színekkel. Princesse Irene-t mindenképp rendelek. 

Vettünk kis muskátli palántákat. A Lidl-ben nagyon szépek voltak, 6 db volt egy kartonba, kicsik, de majd megerősödnek.

A karácsonyi kaktuszokat már kivittem a nyári helyükre. Még páran várakoznak, többek között a fikuszok, a zamiokulkasz, és a hibiszkuszok, jobban mondva csak a nagy hibi, a kicsit már kitettem. Ilyen még sose volt de télen kilocsoltunk 1 hibiszkuszt, lehet azt a kicsit is, akit már kitettem. Átültettem, erősen visszametszettem, remélem helyrejön.


Borzasztó ez az időszak, mert rengeteg a fűben a pitypang. Nem akarok vegyszerezni, gyomirtózni, mert az után füvesítés a kutyák miatt nem megoldható, így jobb híján marad a gyakori fűnyírás, csak pár hétig tart, fűnyírás után azonban minden happy... Ja kiszáradt az a kis barkafűz, akit már tavaly is említettem, hogy valami gebasz van. Így a hátsó sorban már csak a szomorúfűz képviseli a fákat.




És még pár apróság:
Kiültettem a kis borostyánt a forsithya töve köré rakott kerítéshez. Remélem szépen elkezdi befutni a rácsot. 

Beindult a mocsári hibiszkusz.

És végül, de nem utolsó sorban. Eden & H.F.Young  napok vannak hátra....

5 megjegyzés:

  1. Hű, de hangulatos az a kerti csap! A lila tulipánokból nekünk is sok van. Tavaly ültettünk 10 db-ot, de nem szedtük fel őket, így az idei tavaszra már huszonvalahányan vannak. Meddig képes élni egy tulipán, ha nincs fölszedve, majd ősszel újra ültetve, hanem mindig a helyén marad?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos nem tudom meddig él 1 tulipánhagyma, én sem szedte fel azokat amiket tavaly előtt ültettem, Idén is pont olyan szépek voltak, mint tavaly, addig nem is tervezem, hogy hozzányúlok, amíg nem látom, hogy a virágzási kedvük alább hagyna.

      Törlés
  2. Amikor megvettük a házunkat, anno 2006 évvégén, semmi "rendellenességet" nem tapasztaltunk az előkertben. Hanem 2007 tavaszán eljött az ámulat ideje - Az előkert teljes hosszában, három sorban nőttek és virítottak mindenféle színű tulipánok! Az előző tulaj is imádta őket és rengeteget ültetett belőlük. Örültünk is neki, és természetesen maradt mindenki a helyén, ezért az előkertet a mai napig nem alakítottuk át. Viszont mára már erősen megcsappant a tulipánok állománya. Nem tudom, hogy mikor lettek anno elültetve, viszont az biztos, hogy tavaly, tehát 7 évvel ideköltözésünk után vettük először észre, hogy ritkul az állomány. Úgyhogy szerintem, ha nincsenek felszedve, akkor is legalább 8-10 évig eléldegélgetnek és virágoznak gyönyörűen.
    És most, hogy megritkultak, beindítjuk az előkert projektet is.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szépek a tulipánjaid, nekem most nem igazán nyíltak, amint lehet kiszedem, őszig pihennek egy kicsit. A lila pl. ki sem nyílt :( A tőlem kapott tulipánod nyílt már?
    A kaktuszaink már most nyílnak, gyönyörűek.

    VálaszTörlés
  4. Amit kaptam a első évben nyílt, aztán többé nem, és elő sem bújt többet a földből. :(
    Juj várom majd a képeket a kaktuszokról a facebookon,és tudod, sorban állok a sárga levélkaktuszért! :)

    VálaszTörlés