2016. márc. 11.

Első nap a kertben, de úgy igazán...

Végre egy nap, amikor süt a nap (- délutánra mire végeztünk, beborult), jó az idő, és szabadnapos vagyok! Az elmúlt hetekben minden szabadnapomon esett az eső, így még nem  tudtam semmit sem csinálni, kivéve a múltkor a rózsákkal. Na de ma!

Levágtam, az összes díszfüvet, az olasz nádakat. Majd az összes elhullott levelet összegereblyéztem. Annyira más ilyenkor a kert, olyan, mint egy tiszta lap. Egy üres vászon, ami nyár végére szépen megtelik színekkel, formákkal.
Előtte:


Utána:




Végeztem a teljes rózsaágyással, az Edent is megmetszettem. Most jó formában van, úgy metszettem, hogy egyenes legyen, így nem kell neki támaszték. A régi támasztékok kilátszanak, nem túl dekoratívak, de a levelek hamarosan teljesen eltakarják.

Előtte:

Utána:


Gyümölcsfák megmetszve, fazon igazítva! :)

Almafa előtte:

Utána:


Szilvafa előtte:

Utána:

A rózsaágyásban még mindig virítanak a krókuszok, igaz néhánya már kezdik feladni.

Az aranyfa alatt azonban még csak most kezdődik a virágzásuk. Mind az ötvenben van 1-1 kis bimbó, néhány már mutatja a színét, a többség azonban még csak a bimbós állapotot tartja.
Egy hét múlva vendégeink lesznek,  és ha bejön az előrejelzés, és tényleg  hétfőtől szép tavaszi időnk lesz egész jövő héten, akkor a hétvégére az aranyfa is kivirágzik, és alatta a krókuszok is.




Az előkertben is sok a virág, elkezdődött az ibolyavirágzás!


Nagy bánatom, hogy a rózsaszín ibolyának híre sincs. Nem emlékszem, hogy ő később nyílna a hagyományosoktól, de bizakodom, hogy csak késlekedik, és nem tűnt el teljesen...

Ma kibontottam a télálló banánt is kicsit szellőzni, a vizes foltok természetesek ilyenkor, mert  a szárak felső része a hideg hatására sajnos egy részen elfagy, majd elkezd rothadni, de azt amikor teljesen kibontom, - levágom, és 1 héten belül már hajt is.

Már nyílik a pipitér is.

És végül, mai kreációm, némi tavaszias-húsvéti dekor a teraszon. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése