2017. ápr. 23.

Kerti tó update 2017


Idén is rendezgettem a tó partját, ez már amolyan hagyomány, mert sosem vagyok vele elégedett. Minket elkerült a fagy, és a hó -szerencsére-, így a baromi hideg tornádószerű szélben napsütésben  nekiláttam, hogy a réseket kitöltsem apró kaviccsal, amit itt helyben vettem, erről már írtam az előző postban. 
Reggel még ilyen volt:



Délutánra ilyen lett:


Az új kavicsok színe kissé rózsaszínes, és  elüt a régi kövek színétől, nem véletlen. A régi kövek is ilyen élénk színűek voltak egykor, az évek alatt kissé fakultak, porosodtak. 1-2 év, és az összes kő-kavics egy árnyalatban pompázik majd.




Ha visszaolvastok, 1 nap híján pontosan 1 hónapja írtam a kerti tóról is, a víz már szinte átláthatatlan zöld volt. Mindössze 2 hét alatt (mert 2 hétre véletlen lekapcsoltuk) az UV lámpa segítségével ettől teljese megszabadultunk. A víz kristálytiszta. az összes halam jól látszik, és most már pontosan látom, hogy minimum 50 poronty maradt tavalyról.  

Ami szintén jól látszik, hogy a fonál alga ismét megjelent a tóban, erre már van ötletem, meglátjuk sikerül-e eltüntetni.

Kedvenc halam a fekete-narancssárga:

Végre kinyílt az amarilliszem is. 11 éve vannak meg (kis bébi hagymák voltak amikor hozzám kerültek nagymamámtól), azóta  most először sikerült  virágzásra bírnom egyet, a testvérei még mindig nem  hoztak virágot, de most hogy nagyon utána olvastam, bízom benne, hogy jövőre mindegyik virágot fog nevelni. Ez a hagyma egyébként  hoz még 1 szárat, így egyből két virágzatot fejlesztett. :D



Kép nélkül:


  • ugyan hó nem volt, és fagy sem, de a fagyveszély a kapuban volt, ezért amiket eddig kitettem, -a pálmák és a leanderek kivételével, tehát majdnem minden növényemet -visszahordtam a garázsba. Remélem most már napokon belül elmúlik ez az áprilisi "tél", beköszönt a jó idő, és mindenki visszafoglalhatja a megszokott kis helyét.
  • kihajtott a banán!! -igaz egyenlőre csak 1 hajtás van, de van,- tehát a földben nem fagytak el a gyökerek, ez jó jel. Bízom benne, hogy még sok sok hajtása követi ezt az egyet.
  • nagyon szépen hajtanak a kis növénykéim, sok mag kikelt, és nagyon jól néznek ki, lassan egyelnem kell őket
  • Még mindíg fagykárok: -most már biztos, hogy 2 rózsatő kifagyott a télen, nem hajtottak ki, valamint, :
  • kifagyott 1 teljes tő japán fű a kertitó mellett, kiástam, helyére került egy kis japán birs a szomszéd nénitől, kicsit megsínylette a költözést, visszavágtam, locsolgatom, bízom benne, hogy kihajtanak újra, mert az eredeti leveleik sajnos lefonnyadtak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése