2011. febr. 15.

Első tavaszi munkák a kertben

Ma ismét csodálatos, napos időnk volt, így elterveztem még reggel, hogy rendbeteszem a kertet.
Lombseprűvel összeszedtem a fűből a felhalmozódott faleveleket, Zazi által széthurcolt gyékénydarabokat, amiket a tó széléről tépdesett le. Ezzel elég hamar végeztem, így  következhetett a második menet. Az előkertet tettem rendbe. Ősszel nagyon lusta voltam, semmit sem csináltam itt, és elég gáz volt már a kinézete. Innen indultunk:

Levágtam az elszáradt növényi részeket, de a tuja - avart még nem húztam le a földről, lehet még hideg, így védve vannak a gyökerek valamennyire.
Ide jutottunk:

Nemsemmi, hogy a fehérvirágú óriás írisz, máris ilyen nagy ( kb. 30-35 cm), ugye? Amint lehet költöztetni a növényeket, 1-1,5 hónap múlva nagy átültetgetésbe kezdek. Ezek az íriszek mennek a tó partjára,  oda ahonnan kiszedem a mentát, és remélhetőleg örökre megszabadulok tőle!!! (1 jótanács!- ha nem akartok folyton folyvást a mentával küzdeni, ne ültessétek ki szabadföldbe, rémítően gyorsan kúszik, és mindenhol megél, szinte kiírthatatlan)
 Ezt az előkerti ágyást  megnagyobbítom, mert a hortenziákat át kell ültetnem ide. Zazi  rengeteg ágat letört róluk, valószínűleg idén nem fog virágzni a rózsaszín gömbhortenzia. A másik kettő valószínűleg fog...
Az ő helyükre mennek majd árnyékliliomok, amik télen visszahúzódnak, így nem lesz baj, ha majd Zazi újra verébvadászatba fog. Árnyéklilomot fogok még ültetni a tópartra is. Igen, tudom, hogy elég zsúfolt lesz, de a természetben sincsenek üres foltok, így nem godolom, hogy ez fura lenne. Leleki szemeim előtt már látom, és szép- bízom benne, hogy olyan is lesz, mint amilyennek álmodom.
Nagyon jól viselték a hosszú, hideg a telet  egyes érzékenyebb növényeim. Ma felfedeztem, hogy a kínai kenderpálma magoncaimon még fagyásnyom sincs, persze ezt még korai lenne kijelenteni,de látszólag minden rendben.Ha ilyen jól viselik a teleket , akkor 3-4 csodaszép pálmám lesz a  nyárikonyha előtt, a tó hátterében! Szintén sértetlen a gímpáfrányom! Talán őt féltettem legjobban a  a banán után ( akiről még mindíg nemtudom, milyen állapotban van a nagy takarás alatt, csak bizakodom a legjobbakban).

A nap végére ilyen lett az előkert, nagy terveim vannak ezzel a zsebkendőnyi kiskerttel,hisz május óta ez az egyetlen egy kutyamentes területem van! Persze ez nem panaszkodás!!! Talán nem látványos most, de az lesz, ha a keskeny kis ágyásokat megnagyobbítom, kb 1 m szélesre.
 Eltettem a madáretetőt is. A napraforgómagom  teljesen elfogyott, és már valószínűleg találnak élelmet a természetben is. Az előkerten kívül  rendbetettem kicsit még a melléképület előtti kis virágágyást (itt vannak a pálmák).  Ha az idő engedi, akkor a héten  visszametszem még a loncokat, és a szomszéd nénitől átnövő vadrózsát is.
Hamarosan nekiállok a tavaszi  virágmagvetéseknek....ezzel kapcsolatban van egy kérdésem is, mi van akkor ha én az áprilisi magokat már most március elején elvetem? Gondolom semmi... hamarabb kinőnek, és áprilisra már kész kis palántáim lesznek amik mehetnek az ágyásokba.
Jól esett kint lenni egész délután, kicsit mozogni, kellemesen elfáradtam. Már hiányzott  nagyon a kertészkedés, végre hamarosan ismét belelendülhetünk.

1 megjegyzés:

  1. Szép rendet tettél mindenhol!
    Nagyon irigykedem a sok, számomra ismeretlen növényedért:-)
    Pont akartam kérdezni, vetettél-e már magokat? Lassan én is nekiállok, bár az idén nem akarok sok félét, nem vagyok ebben valami jó...

    VálaszTörlés