2011. márc. 24.

Első fűnyírás....

Már napok óta készülök megírni az újabb postot, de valahogy sosem jött ki rá a lépés, ráadásul meg is betegedtem, így a héten szabin vagyok. Igazából feküdnöm kellene, de egyszerűen nem tudok nyugton feküdni, mikor kint rengeteg a tennivaló. Ott hagytam abba a múltkor, hogy még le kell vágnom a díszfüveket, az olasznádat. Ezeket a héten megtettem, illetve ma  vágtam le a nádat. Nem semmi "kosszal" jár az Arundo levágása, szinte az összes, a tél alatt megmaradt levele lehullott. Így nézett ki az udvar a művelet után:

Ezek pedig már a fűnyírás után készültek, érdemes visszanézni az előző bejegyzésemet, ott még szinte sárga a fű! Most, pedig csodaszép zöld:
Ilyenkor tavasszal hirtelen kitágul a tér a kertben. A sok  díszfű, és az olasz nád olyan karakteres jelleget adnak a kertnek az év többi szakában, amitől így tavasszal az "üres kert" nagyon fura.

Emlékeztek? Kb 2 hete, hogy megmetszettem a loncot! Tegnap este itt tartottunk:

Említettem a múltkor a banánt!  
Kitakartam, nem bírtam tovább várni. Jobb is így, azt hiszem. 4 tövet takartam be, és mindet sikerült kiteleltetni. Igaz, jobban vissza kellett vágnom őket, mint gondoltam, de innentől kezdve már csak a természeten múlik minden.  Esténként az ősszel alkalmazott módszert ismétlem, miszerint egy, a csövek szigetelésére szolgáló ún. csőhéjat teszek a törzsek köré egészen addig, amíg éjszaka nem lesz tartósan 10 fok a hőmérséklet!. Ez a tömör szivacsszerű anyag nagyon jól szigetel.



Más meglepetést is tartogat a kert. Őszintén megvallom, mostanában nem voltam a kert végében, és tegnapelőtt nagy meglepetés ért. Már nyílnak a nárciszok!
Szedtem is egy csokorral belőle anyának, de még így is nagyon sok van. A kutyának idén építünk egy fedett kennelt, ahova be tudom zárni, ha esetleg esik az eső. Ha ez elkészül, több, kisebb-változtatás lesz a a kertben. Pl. ezeket a nárciszokat felszedem, és elköltöztetem őket előre, ahol látszódnak is, mert itt a kert végében nem is látszanak, csak távcsővel! :)




Az első ibolya is kinyílt! nagy rajongója vagyok ezeknek a kis aranyos, és finom illatú virágoknak! 5 féle színű ibolyám van, de  hihetetlen sok színben létezik, persze itthon nehéz beszerezni őket, ha egyáltalán belehet.... ( fogok is írni egy cikket róluk, hamarosan!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése