2011. márc. 16.

Kezdődik....

Végre!!!!!
Már több, mint 1 hete, hogy  nagyon szép az idő. Igaz, néha beborul az ég, de  nappal már 20 fok körül mozog a hőmérséklet, és reggel is jó idő van már, ezért ma nagy  döntést hoztam. Kipakoltuk az összes növényt a telelőből. Kaktuszok, pálmák, és a leanderek, pár fűszer mint kakukkfű és oregánó, illetve egy yukka, meg a majomfák.
A növények többsége elég szépen átvészelte a telet, de a leandereim borzalmasan néznek ki. Mind a kettő tele van pajzstetvekkel, illetve gombásak. Pénteken irány  a gazdabolt, és permetszer kell vennem  gomba ellen, illetve Actarát. Még gondolkodom egy alapos erős vízsugaras lemosáson is, de szerintem az igazán hatásos- és legfőképp tartós -módszer a vegyi védekezés lesz. (Sterimóval ha lemosom az árt a növények leveleinek, -attól tartok, az már nagyon erős sugár lenne?) Itt van 2 fotó a leanderek leveleiről:

Azért persze a többi növényem  nagyon szép! A pálmák mind szépek, és a tél folyamán is nőttek. Egyenlőre még csak 1 pálma van az eredeti helyén, a többit a ház és a melléképület közötti déli fekvésű fal elé húztam. Ha esetleg este nagyon lehűl a levegő, ott akkor is jó mikroklíma van.
A tó mögötti nagypálma van az eredeti helyén, a kissebbik csak átmenetileg van a tó mellett, mert mára a kis drágám kikaparta a tavalyi díszdoháyn helyét. Ezt a részt már nem fogom beültetni, befüvesítem!
A tó környéke még mindíg télies kissé. A díszfüveket, és a háttérben látható olasz nádat még nem vágtam vissza, de hamarosan arra is sor kerül.
Nagyon szépek a 2007-es nyaralás emlékét őrző, Tunéziából hozott datolyák magjaiból kelt kis pálmáim. Mind a kettő sokat nőtt a télen. Idén nyáron valószínűleg megduplázódi a méretük.


Virágzik a majomfa!



Végül pár hír a kertből! 

  • A csüngőágú barkafűz talán most van a csúcspontján. Csodaszép, de amint lemegy a barka róla  erősen visszametszem, mint minden évben.


Igazság szerint a képek nem adják vissza az eredeti látványt!

  • Lebontottam a takarást a levenduláról! Szépen kitelet, sőtt ő is elkezdett hajtani a takarás alatt. Na persze még ne várjatok egy meseszép növénycsodát, de szép!


A lényeget a végére hagytam! :)
  • A téláló banánt is kibontottam már pár napja a takarás alól. Csak benéztem rá, de még nem hortam el a leveleket a törzs körül. Igen ebből adódik, hogy áttelelt! Végre sikerült kiteleltetni az áltörzseket, persze a felső 10 centit majd le kell vágnom, de ez elhanyagolható veszteség! Fotóm az még nincs, majd ha vágleg elbontom a takarást akkor fotózok.
  • Ma is tevékenykedtem kint a kertben picit, de tényleg csak picit, mert  ezt az egy szabadnapot nem akartam egész nap a kertben tölteni, pláne, hogy a délelőttöm is teljesen odalett, mert vásárolnom kellett....
  • Az utcán tettem rendet! 2 éve ültettem egy sövényt kerti hibiszkuszból. Tavaly már virágoztak is, de még nagyon kis gyengék. Őket metszettem vissza méretük felére, hogy bokrosodjanak. Illetve az utcára ültetett La Passionata rózsát metszettem vissza. Még füvet kell vetnem, mert a tavalyi építkezüsünkkor  a homokot  a ház elő borították, majd miután felhasználtuk a maradékot szétgereblyéztük, de elég vastag réteg lett, így újra kell vetnem a füvet. Majd fotózok még a ház előtt, mert szintén 2 éve ültettem egy sor barkát. Most van fénypontján. Teljesen más mint a tó melletti. Már  2  m magas a barkasövény, szépen kitölti a teret és  nyáron kellemes árnyékot is ad. Egyenlőre még csak a füvet árnyékolja, de ha még nő  1-2 métert, máris árnyékot ad a bejárón álló kocsinknak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése