2012. febr. 24.

Megvetés és nagyvizit

ELKEZDŐDÖTT AZ IDEI KERTSZEZON !!!
Szabadnapos voltam ma, és a gyönyörű napos idő kicsalt a kertbe! Igaz nem sokat tudtam tenni, mert még sok volt a hó délelőtt, de a 10 fok feletti hőmérséklet megtette a hatását és délutánra a kert nagy részéről eltűnt! Körbejártam a "birtokot".
  • A fű elég sárgás, de  már ősszel is az volt, ugye nagyon kevés volt a csapadék ősszel, ez annak a hagyatéka.
  • A pálmamagonc 3 leveléből 2 elsárgult, bízom benne, hogy amint beköszönt a tartós meleg megindul a növekedése. 
  • A haldokló cikászt kivittem a házból a garázsba. Ott kb. 20 fok van, azért nem ott teletettem, mert nagyon sötét, de a hőmérséklet magas volt, és attól tartottam, hogy megnyurgul, lehet jobban tettem volna...
Nagyjából ennyi a helyzet a kertben, többet egyenlőre nem látni, mert az árnyékos helyeken még megvan a hó.
A jó időben kedvet kaptam a múltkori magok elvetéséhez. Sehol sem találom a kis sejttálcáimat, ezért új módszerrel próbálkozom. 25 cm átmérőjű cserépalátéteket töltöttem meg földdel, és a magokat abba szórtam ki. Bízom benne, hogy szépen kikelnek, és amikor már elég nagyok lesznek akkor ki tudom őket pikírozni egyesével. Egyenlőre nem tudom hova tenni őket idebent, ezért a garázsba maradtak az ablak mellett. Próbálom átvariálni az ide benti virágokat az ablakpárkányokon, csak az a baj, hogy túl meleg van a többi szobába nekik, csak itt az én szobámba van a fűtés lejjebb véve, a virágok miatt, meg én amúgy sem vagyok annyira fázós.
Amit be tudtam hozni, azok a joghurtos pohárba vetett büdöskék, nekik még találtam helyet. És megvan az első kicsírázott növényem is idénre, aki nem más mint 1 kék nefelejcs. Őt, és a golgotavirág magokat még valamikor hónap elején vetettem el.
Jó olvasni, hogy a jó idő maradni látszik. Nagyon jó volt az előbb beleolvasni azokba a kert -blogokba amiket mindig olvasok, mert ez a szép nap nemcsak engem, de őket is kicsalta a kertbe. :)

3 megjegyzés:

  1. Szia Tomi!

    El lehet téged érni valahogy Emilben? Ahogy egyszer korábban említettem lenne néhány kérdésem, de képet is szeretnék hozzá küldeni.
    Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Jelentkezem.
    Amúgy látod, erősen úgy tűnik, megjön a tavasz. Sokan panaszkodnak, hogy elegük van már a télből. Pedig idén nem is volt hosszú a tél, hó is csak két hétig...

    VálaszTörlés