2012. máj. 26.

Rózsaszezon!!!!!

Rég írtam, és azóta sok minden történt. Nem is gondoltam volna, de miből lesz a cserebogár?!, a kertünk egész pofás lett, pedíg voltak elég elkeserítő pillanatok is. Ez a látvány a teraszról, minden reggel itt reggelizünk, élmény körbenézni, és most, hogy a rózsáim is kezdenek virágozni az élmény csak fokozódik.
Ez ugyan nem a teraszról van már  képezve, és nem tettem el a locsolócsövet, de szép.

A teraszon  szépen hajt a bougeanvillea. Szépen fog virágozni, és máris ezerrel hajtja az oldalelágazásokat. Az első trágyázáson is túl vagyunk, innentől kezdve hetente megy nekik a táp.

Másik kedvencem, a magról nevelt Sarkantyúka. Annyira szépen  megy fel a rácson, és már megjelentek az első bimbók is rajta, igaz a fotón még ez nem látszik.

És akkor a rózsák.  A La Passionata az utcán, annyira szép, lefotózni ugyan lehetetlen, mert a gépem nem tudja szépen visszaadni azt az átmenetet, amit ő produkál! Második kedvencem.



És akkor a Nr. 1!! Eden rose! Még nagyon az elején vagyunk de hihetetlen lesz  napokon belül...

A Graham Thomas is szépen nekilódult, igaz az első virágait a földszinten hozta, és a virágok súlya miatt  a fejek lefeküdtek a földre, de szerencsére hajtott szép erős ágakat, azokon is van bimbó nem is 1..., sajnos  naplementében fotóztam, és emiatt nagyon túlexponált lett a közeli, ezért beteszem még egyszer az egész ágyás képét, azon látni (nagyítóval), már őket kinyílva.

A többi tearózsa is szép, lassan ők is nyílnak. Egyébként már ki is nyíltak volna, de drága kiskutyám új játéka, a rózsafejek leszedése, és elfogyasztása.... (no comment... :D )

A minik is kezdik....


Baleset történt. Egyik reggel anya túl korán kelt, és nem tudott visszaaludni, ezért kijött a kertbe kicsit gazolni, segíteni szeretett volna, és véletlen gaznak nézte a H.F.Young klemátiszomat, és kitépte. Nagyon megijedtem, hogy elvesztettem, -pedíg milyen sokáig csak vágytam rá,- de szerencsére újrahajtott gyökérről.

Na de nemcsak efféle rózsák nyílna erre mifelénk, hanem ilyenek is....





Ha már a tónál járunk, az a 6 túlélő aranyhal aki maradt nem volt tétlen tavasszal, tele a tó kishalakkal. A pár milliméterestől egészen a már 1 cm nagyságúig. 

A zsályáim fantasztikusak. Sikerült elvetni a 'Burgundi'-t is, és ki is kelt belőle pár szem, alig várom, hogy elég nagyok legyenek, és a rózsaszínek bekerüljenek a lilák közé. 

Elégedett vagyok a kerttel, igaz itt-ott kissé sárgulnak a növények, pl.  a hortenziák, de már kaptak tápot, remélem hamarosan szép haragoszöldek lesznek, a virágok mindenesetre már szépen nőnek rajtuk.
Szegény télállóbanán pedíg mindig megnő 35 cm-re, aztán Zayd egyszerűen megeszi. Most újra elbarikádoztam, egy hatvanhatodik módszerrel, de az igazi megoldás az a hamarosan elkészülő ,-a basjoo köré felállított drótkerítés lesz.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon szépen kivirultatok, szép zöld a fű, a virágok pedig észbontóak. A tavalyi képek alapján nem gondoltam volna, hogy az Eden ilyen brutálisan dús lesz már idén is, de igencsak meglepett a vitalitása, gyönyörű. Persze a többiek is, de ez valami hatalmas lett, nemcsak hosszában, hanem széltében is. A zsályákat még mindig imádom, képzeld nekem is van valamiféle, de nem tudom milyen fajta, talán az is ligeti. A tó nagyon szép, új kedvenceim a tavirózsáid. Nekem a sarkantyúka még sosem sikerült, gondolom nem bírja a tűző napot, mindig a veteményesben szerettem volna meghonosítani, de idén már nem próbálkoztam vele, majd ha lesz egy kis árnyasabb helyem.
    Jól bírod a kiskutya türelmedet próbára tevő ténykedését, én sírnék ha lecsupálná a rózsáimat, vagy bármit, ezért is nincs még kutymorgónk.
    További gyönyörűségeket és örömöket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Melinda! Ha lesz rávalóm, akkor szeretnék még több Eden-t a kertbe, mert ez valami leírhatatlanul szép. Ha nem fagyott volna el, akkor még 1 méterrel magasabb is lenne, de a tél a felső részét nem kímélte, de azt gondolom így is tökéletes, most azon gondolkodom, hogy mivel le kellett vágni a felső részét, kiveszem az obeliszk toldását. Mindenképp meg kell erősíteni az egész szerkezetet, mert ezek a nagy szelek amik voltak teljesen megdöntötték. Jövőre, de talán még idén még szebb lesz, ha sikerül szépen összefuttatni a klemátisszal. Láttam a zsályádat, egy közeli kép sokat segítene a beazonosításában. A sarkantyúka tűző napon van, a déli fekvésű teraszon.
    Az az igazság, hogy akármilyen rosszat is tesz(nek) nem tudok rá(juk) haragudni. A virágok újra kihajtanak, a banán is "elpusztíthatatlan" -szerencsére. Az első kutya után tudom, hogy jövőre már nem lesz ilyen, Azizzal is volt 1-2 érdekes esetünk 2010-ben. De tavaly már szinte semmi. És az az igazság, AZ amit adni tudnak, leírhatatlan, és ha úgy alakulna az életem (anyagiak), akkor jövőre is belevágnék egy újabb kisördög felnevelésében, mert akit egyszer rabul ejt ez a fajta, nem tud megállni...

    VálaszTörlés