2013. okt. 16.

Őszi felvirágoztatás.

Végre itt az őszi ültetési szezon.  Igaz napok óta esik az eső,- meg kell mondjam cseppet sem bánom,- de holnapra már nem ígérnek esőt, és lesz időm elültetni a  megérkezett virágokat.
Na de kik is érkeztek hozzám?
  • Természetesen a sort a kedvencem kezdi, újabb Eden rózsával bővült a kertem. Két tövet kértem, ebből egyik a nagyié, a másik az enyém, két szép erős tövet kaptam.
  • Rendeltem egy piros klemátiszt is. Clematis Solidarnosc:


A másik Éden egy H.F. Young klemátisszal osztozik az obeliszken,  az új pedig  majd vele fog.
Meg kell jegyezzem egy nagyon erős, szép tövet küldtek, nem olyan kis fikavékony  száradó valamit, mint néha látni 1-1 kertészeti árudában.

  • Sok-sok tulipán, imádom őket,  nekem ők az igazi tavaszi virágok, újabb 50 hagyma díszíti majd fel az ágyást.

Angelicque tulipán:

Royal Virgin tulipán:

Queen of Night tulipán:


És egy csomag vegyes triumph tulipán:

Mivel csak egy helyen vannak biztonságban a kutyáktól, - a  rózsaágyásban a rózsák között és ott lehet őket látni az ablakból, a teraszról, ezért mindet oda ültetem. Ami most a legnagyobb dilemma az a hogyan?!!
Keverjem a színeket, és legyen 5-6 egyforma csoport, vagy  mindet tegyem csoportokba? Már van az ágyásba tavalyról egy csoport angelicque, és egy csoport "retró: piros-sárga"tulipán.
A háttérben pedig a nárciszok.
Emlékeztetőül:


Itt jól látni hogy is lesznek a tulik. Már idén tavasszal is az volt a terv, hogy minden rózsa közé ültetek egy csoport tulipánt.

Sajnálom, hogy nincs több helyem, mert annyi helyre szeretnék ültetni belőle. Idén kihagytam, de jövőre újra rendelek Princesse Irene tulipánt, egyrészt mert nagyon tetszik a narancssárga-lila színkombináció a szirmokon, a másik, hogy így hívjak nagyimat is, na jó, a princesse-t leszámítva. :)

Friss képekkel nem szolgálhatok sajnos. A gépem megint sz*rakodik, és nem érzékeli sem a fényképezőgépet, sem a pendriveot. Nem tudok képeket feltenni a gépemre. Frissítettem a Másik kert blogot is, ott a képeket úgy tettem fel húgom laptopjára, lekicsinyítettem, majd bloutooth-tal átküldtem a telefonomra, onnan meg a nagy gépre.... nem volt kellemes  5-6 kép, és vagy 20 perc meló, nem nekem való ez, mivel ide mindig rengeteg képet hozok, nem akartam kínlódni vele. majd a következő postot a  tesóm laptopjáról írom, és onnan mennek majd fel a képek

A szivarfa projekt egyenlőre szünetel, nem tudom, hogy megveszem-e idén, mert mindenképp kell vennem egy  állványos szárítógépet a kutyákhoz, mert  a szőrüket sokkal egyszerűbb azzal kezelni, szárítani, és az egy kissé drágább mulatság. Van egy 160 literes akváriumom is,  szegény halacskák lakhelyét is igencsak fel kéne már dobni,  a mostani növényeim már nagyon csúnyák, pedig műnövények, mert nincs időm még idebent is azzal foglalkozni. Holnap felhívok 1-2 kertészetet a közelben,  rákérdezek van-e ilyen fájuk, milyen nagy, és persze hogy mennyi is az annyi?! :D

Látom mások is belevetették magukat az őszi ültetésekbe, hát jó munkát, és jó időt hozzá!

1 megjegyzés:

  1. Szia Tomi!

    Nagyon szépnek ígérkezik az Eden - klematisz párosítás!

    A tulipánokat én külön-külön csoportba raknám, mivel elég jelentős mennyiséget rendeltél (elismerésem).

    Lehet, hogy az ősz nem is a pompás színei miatt az egyik kedvenc évszakunk, hanem mert lehet ültetni...:)

    VálaszTörlés