2013. okt. 3.

Távol voltam...

Postjaim elmaradásának  az oka nem  a lustaság volt, hanem, hogy nem voltam itthon. 10 napot töltöttem Görögországban, Sartin.  Utoljára 5 éve voltam nyaralni, és ez már nagyon kellett. Beszámolóm első része Sartiról fog szólni, és persze az ott látott millió csodás növényről, a második rész pedig az itthoni állapotokat tárgyalja.

Voltam már Görögországban, akkor Paralia tengerpartján, de bátran mondhatom Sarti partja, és vize sokkal szebb, már-már a sok-sok-sok évvel ezelőtt látott Vörös-tengert juttatta eszembe, amit anno Egyiptomban láttunk. 
 Bougeanvilleák mindenfelé:


Sarti: templom és sétányrózsa



 Neos Maramaras-i kirándulás




Amikor megláttam  a következő képen lévő "házikót", elgondolkodtam. Milyen jó lenne nyerni a lottón, és letelepedni egy ilyen helyen. Tengerpart, és egy buja, egzotikus kert, állandó friss tengeri levegő. Jó pár percig álltam ott mire "felébredtem".

Rengeteg gyümölcs volt ezen a kaktuszon:

Citrom vagy lime


Panoráma

Valamilyen cédrus
 
Sok helyen volt ültetve gránátalma

Ezt a hegyi villát szintén elfogadnám...
...szomszédsággal együtt

csodás ez az ősöreg olíva fa

Sarti -narancspart


Plumbago -ólomvirág

sárga bougeanvillea

öööö, na ez nem tudom kicsoda, de üdvözöl Titeket! :)

Az igazság az, hogy az utolsó két napon már vágytam haza a kutyusaimhoz,  azt hiszem ha ők velem vannak hónapokat is el tudnék tölteni egy ilyen csodaszép helyen.  Talán egyszer bejön az a  bizonyos lottóötös...

Itthon persze minden a megszokott módon történt. Volt többször eső, így azonnali restaurációra szorult. Fűnyírás, rózsakarbantartás, ágyás felkapircsolás, gazolás, stb....

A záporvirágok jobban szeretik a hűvösebb napokat, mert sokkal szebbek, mint nyáron.


Sedum maximum, jó ötlet volt őt ide ültetni tavasszal. Végre elég napot kapott, nem nőtt az égig,  kompakt maradt, és jól kitölti ezt a sarkot.

A mocsári hibiszkusz a másodvirágzásra készül... vajon ki tud még virágozni?


A rózsáim is jobban szeretik ezt az időjárást, a Pigella talán szebb mint a főnyíláskor...

Őszi kertem, annyira nem is őszi még...


Nagyon izgultam ezért az egy gyűszűvirágpalántáért, hogy megmaradjon, de nagyon szépen növöget, sőt újra elkezdetek kicsírázni a magok, így most megint tele van a tálca picike növénykezdeményekkel.

A kert másik szögből...

Kedvenc kis mediterrán sarkom a teraszon, de valami hiányzik....

... na igen ő az. Ha már Görögországban jártam az olíva őshazájában, nem hagyhattam ott egy eredeti olívafát. Ez a kis "jószág"  lett családunk új növénytagja. Stílusosan beültettem egy cserépbe, és  véletlen, de tényleg már csak ez az egy szabad terrakotta cserepem volt aminek a felső részét az az eredeti fonatos görög minta díszíti, amit olyan sokszor is lehet látni.

Sajnos azonban  az idő tegnapra, és mára annyira lehűlt, és annyira fenyeget a fagy, hogy nem kockáztattunk. Minden növényt behordtunk a garázsba. Nem maradt az udvaron semmi, sem leander, sem pálma, sem a kaktuszok. Sőt ma még a télálló banánt is átmenetileg betakartam.
Ha jövőhétre visszatér a nappali 15 fok, az éjszakai 7-8 fokkal, akkor a pálmák, leanderek, még kijönnek a házfal mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése