2013. nov. 8.

Eljött a nap!

Végre itt volt a várva várt nap! Tadadadadammmm!!!!


Megvettem a Szivarfát!! Örülök neki, és épp időben. Apa kb 1 hete volt a kertészetbe, akkor kezdték el felszedni a fákat. Ma ez volt az idei utolsó darab. Kicsit magasan van oltva,  szerintem úgy 2 méteren, de nembaj, talán sikerül alulról még pár ágat kinevelni.  Jövőre bővül a tóparti növényzet, ha megépül a kennel, és elkészül a tó újrafóliázása, kelleni fog még pár növény az összhatás kedvéért.
 
A fenti képen látszik, hogy nem volt tétlen a mai napom sem. Az időjárást figyelve, arra döntöttem ma  a még hátralévő dolgok nagy részét megcsinálom, mert jön a rossz idő, hideg lesz, esni fog. 
Összekötöttem minden díszfüvet, és a nádakat.



Egy nem túl szép, de praktikus megoldást találtunk az aranyág alatti terület lezárásához. Rengeteg madár száll be a bokorba, és a kutyák folyton alatta bujkálnak, nem szerettem, mert telis - tele voltak levelekkel, sőt még az ágakat is letörték folyton, ami beleragadt aztán a szőrükbe. 

Nagyon gáz, de a telet kibírjuk vele. Jövőre valami mást fogok kitalálni, talán egy szebb fa kerítést,  talán valami vadászkerítést, persze szépen lefestve. A bokrot mivel már így is, nagyon csúnya volt, mindenképp vissza akartam vágni úgy 30-35 cm magasan, erre tavasszal a virágzása után sort is fogok keríteni. Az utcai barka sövénnyel egy időben, igaz ők csak egy kis fazonigazítást kapnak. Talán most hogy nem tudnak beszaladni a bokor alá, a füvet is sikerül  visszavarázsolnom. 

Másik mai teendőm volt, hogy a rózsaágyásra egy jó adag komposztot terítettem szét. Sajnos keveset hoztunk, nem fejeztem be, de már hazahoztuk a pótlást hétfőn itthon leszek, és ha az idő is megengedi akkor szétterítem a kimaradt részeken. 



Ami viszont nagyon nem jó, az az eddigi időjárás. Mármint persze jó volt a sok napsütés, az hogy eddig kint voltak a virágok, de nem csak a dézsások voltak a kertben. 
Ma amikor szétterítettem a trágyát ez fogadott a frissen ültetett Eden tőnél.

Minden rügy kihajtott, minimum 1 cm-esek már a hajtások.

A klemátisz mindjárt nyílik.

Nem tudom mit tehetnék, attól félek, hogy az összes rügye kihajtott, és ezek lefagynak a télen. Akkor tavasszal miből hajt újra?! Még nincs teljesen feltöltve a töve, mert nem akartam a 20 fokban teljesen felkupacolni, de ezt fogom tenni, ennél többet nem tudok érte tenni. 
Ebben a bolond őszben még az ibolyáim is kivirágoztak. Sok tő van az előkertben, ebből 4 hozott virágot. 

Előző posztomban még épp csak kezdett nyílni a karácsonyi kaktusz, íme, teljes pompájában.

A hibiszkuszok is napról napra produkálják magukat, azóta már a sárga is virágzott.

Ennyi maradt...

Mindössze ez a pár cserép virág maradt a teraszon. Hűvös, rossz időt jósoltak, úgy döntöttünk nincs mire várni, 1 hét ide vagy oda, ma minden virágot bevittünk a teleltetőbe. Kiürült a kert. :( be akartam mutatni a teleltetőnket is, de itthon maradt a gép,  így az is elmaradt, illetve a másik kertben történt változásokról sem tudok így tudósítani, mert képek nélkül nem az igazi. 
Azért még lesz miről beszámolni idén, mert van még munka.... és a mai elmaradásokat is fogom még pótolni. 

1 megjegyzés:

  1. Szia Tamás!

    Ne bánd, hogy magasan van oltva, hidd el egyrészt szebb lesz, másrészt praktikusabb, nem kell bújkálni alatta.

    Nagyon ügyes vagy, szinte mindennel kész vagy már a kertben.....én még messze vagyok tőle.
    Ne féltsd a rózsát, mindig vannak alvó rügyek, ezek, amiket kihajtott, biztos elveszti télen, majd kihajt újra.

    Petra

    VálaszTörlés