2014. márc. 15.

Új lakók...

Új növényekkel bővült kis kertem. Nem mertem még őket kiültetni mert már akkor  lehetett olvasni a mai napon érkező lehűlésről. De amint ez a pár nap elmúlik, ki fogom őket ültetni. Minden féle színű primula. Vettem még egy cserép szív virágot, már rég óta tetszik, és olyan szép erős tövek voltak a baumaxxba minap. A primulákat is ott vettem,  szerintem pont jókor mentünk, akkor érkezhettek, minden cserép életerős egészséges volt, és még nem is hiányzott a polcokról.. :) Ja és vettem egy szerelemvirágot  (Agapanthus) is. Illetve még épp csak egy kis hajtás volt a gyöktörzs darabon. Elültettem, és 2 napon belül a kis kókadt fehér kezdemény elkezdett olyan ütemben fejlődni, hihetetlen. Ma már szép zöld. Nem hiszem, hogy idén még virágot hozna, de ha igen akkor nagyon fogok örülni neki. Volt már, de sajnos kipusztult. Télen nem volt neki jó helye, de most már lesz neki szuper telelő helye. 



 Átmeneti szállás:



Levágtam a díszfüveket, és a nádat is. Ezekről még nincs  utána fotóm. Feltöltöttük a tavat is, mert csóri halakon mér alig volt víz.  Direkt nem töltöttük fel, mert várom hogy újrafóliázhassam, tegnap este megrendeltem a fóliát, a kennel építése egyenlőre elhalasztva, így a tó updat-je első helyre került.

Nem tudom mennyire látni, -minden évben fotózok ilyen képet,- de olyan sok ibolya van az előkertben. Két féle lila, rózsaszín( ezen a fotón még nem virágzott) és elméletileg fehér de őt még nem láttam virágozni. Egyik évben itt virágzik, másik éveben ott, de mindig csak 1 tő, idén eddig semmi.

A konyha ablakban telelő olajfa rettenetesen sokat nőtt a télen, itt olyan, mintha egy üvegházban lenne, mert déli fekvésű ablak révén,  napsütés esetén olyan sok fényt kap, hogy  egész évben növöget, persze tavasszal kiteszem őt is a teraszra. A borostyán is. Kicsit elfelejtkeztünk róla, és pár hónapja minden levelét ledobta, és megnyurgult, de mos ismét buja. Ő fogja meghódítani az előkertbe vezető boltívet, pár hét és kiültetem.

Végül pedig előkerült  a kerti bútor is. Nap közben a teraszon  sokszor 20 fok fölé emelkedik itt a hőmérséklet, annyira jó a fekvése.és szélvédett is.


Voltam látogatóban ( többek között, mert munka is volt) a Másik kertben. Megígértem a telelőben a leandereknek, pálmáknak, kaktuszoknak, hogy 1-2 héten belül kijöhetnek végre. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése