2015. ápr. 7.

Visszatértek a színek...

Jól esik kimenni a kertbe, még ha szeles is az idő, -ha süt a nap, akkor még a szélben is igen kellemes az ereje. Ez be is indította virágokat a kertben. Végre visszatértek a színek. A fű is teljesen kizöldült, a fáimon szép kövér rügyek vannak, ha holnaptól beköszönt újra a kellemes tavasz, akkor akár 1-2 héten belül ismét teljes pompájában lehet a kert.
Előző bejegyzésem ott hagytam abba, hogy  elég sokra haladtunk, eljutottunk a kerti tóig a tavaszi munkákkal. Szerencsére a jó idő még tartott pár napig, így be tudtam fejezni minden nagy munkát még a szeles idő előtt. Az előkertben sok változás történt, -nem gondoltam hogy ilyen visszajönnek ezek a hideg reggelek-,  kibontottam a banánt a takarásból. Volt két szár, ami kilógott a forgácsból, ezek persze el is fagytak, de csak 10 cm-t kellett levágnom belőlük. Amiből nem kellett levágni már be is indult mire kibontottam őket. És elképesztő, hogy reggel levágtam a fagyásos részeket, és este fél7kor mikor tartottam egy tárlatvezetést a kertbe anyukámnak, az aznapi munkámról, - megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a közepén reggel óta fél cm-t!!!! nőtt a hajtás! Elképesztő, friss fotóm nincs róla, de már olyan magasak a középső hajtások a levágott szárakon, mint a másik kettőn. Elképesztő sebességgel nő, igaz a téli takarást félig visszaraktam köré, mert ezeket a hideg szeleket nem igazán szereti, meg a reggeli 2-3 fokot sem igazán, de tartja magát és a két tuja rengeteget felfog a szélből, és a fagyból is. 

A banán mögötti fehér gombóc kertünk új lakója egy nyuszi. Na, nem igazi, kőből lett faragva. 


Tavaly ültettem egy tő szívvirágot, nagyon vártam, hogy idén kihajt-e. Szerencsére nagyon szépen áttelelt, és lassan  ő is kivirágzik. 

Ami a legnagyobb változás az a sövény. Már korábban írtam, hogy egyszer nagyon erősen vissza kell vágnunk, mert már olyan szinten ránőtt a járdára, hogy a közlekedés kissé nehézkés. Jól látni, hogy a sövénykapu boltívének a száránál van a járda síkja. Kb. 40 cm-t kellett belőle visszavágni. 


Ilyen lett,- kopasz, és borzasztó fura, hogy simán végiglátunk a teraszról a kapu felé, most már látjuk a teraszról is ha valaki becsenget. Hozzá kell tegyem képről borzasztó csúnya, de azért élőben nem ennyire vészes, mint most a képeken látni :D



Most persze elég foghíjas, és a kutyák bármikor ki-be tudnának járni, de természetesen ez az egy kertrészlet kutyamentes zóna marad, így kerítést tettünk a sövény mögé, mindkét oldalon.

Bízom benne, hogy a sok kis alvó rügy kihajt, és nyár végére újra szépen fog takarni. A terv az, hogy az üres részeken az ágakat kötözni fogom, hogy jó helyre menjenek, és ezáltal záródjon újra a sövény, hogy ne lehessen belátni az előkertbe, na nem mintha ott rejtegetnék bármit, csak nagyon tetszenek a sövényfalak. 
Fűnyírás után, -nem olyan szembetűnő a változás, mert elég magasra volt állítva a kölcsön-fűnyíró, merthogy  a miénk az majdnem 20 év után, de úgy látszik, beadja a kulcsot. Már tavaly is panaszkodtam rá. Talán idén újat kell vegyünk.

És ha már annyira benne voltam a metszésbe, hát jól visszavágtam a barkasövényt. Épp fővirágzásban volt, telis tele illatos virágokkal, amit rajtam kívül még kb 10000 méh is előszeretettel szagolgatott, végig az járt a  fejembe csak meg ne csípjenek, de megúsztam. Ez is kopasz, de már szépen hajtanak a rügyek. nagyon fura volt, hogy olyan sok a száraz ág belül, ezeket is kiritkítottam. 

Színfelelősek:













Az idén második nyaras Nike klemátiszom most aztán beindult, -(nem kevésbé a H.F.Young). Nagyon sok a hajtása, és a bimbó is sok rajta, tavaly  volt 2 bemutató virága, most pedig remekel. nagyon várom a nyílását.



Márciusban írtam a kennelről. Betegség miatt csúszik kicsit, de addig is mindenféle ötlet jut eszembe, hogyan tudnám díszíteni. A legújabb terv, hogy a terasz felőli sarkára, tehát ami a tóra néz, futtatok egy klemátiszt. A választottam  a rózsaszín  'Hagley hybrid' fantázia nevű, és még filózok, hogy vegyesen futtassam-e a fehér 'Miss bateman'-el, ami régi nagy kedvencem. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése