2015. máj. 13.

Május, -kedvesem

Szeretem ezt a hónapot! Ilyenkor a kert talán a legszebb, igaz még nincs minden virág nyitva, de olyan friss, üde az egész, jól esik a szemnek nézelődni benne. Ma az utcáról kezdjük a sétánkat a kertben. Ja és képdömping jön, mert majd'  40 fotót hoztam Nektek! :) Aki beles a kapun, az ezzel találja magát szemben.

Nekem kifejezetten tetszik a látvány, "szépek a fák, és szép fű" -hogy idézzek egy régi Padödő slágert, /meg a kutya is/ :) Nem szórtam ki semmi fűtrágyát, de most nagyon meg van táltosodva a gyep, azt hiszem  a kellő mennyiségű csapadék jó hatással volt rá. Ahogy beérünk  máris szembe találjuk magunkat a kopasz sövénnyel. Jelentem ahogy azt gondoltam máris szépen kihajtottak az alvó rügyek, és a kopasz oldala kezd újra bezöldülni, nyár végére már senki meg nem mondja, hogy milyen komoly metszésen volt túl a sövény tavasszal.

A sövény "félárnyékában" nagyon jól érzi magát a kék hosta, és idén nagy erős leveleket hozott a nagyimtól kapott páfrányom is, azt hiszem végre megszokta a helyét, és most már évről évre ilyen szép erős leveleket hoz majd, és egyre terebélyesebb lesz.


Szintén jól érzi magát a tavaly kiültetett hortenzia. Igaz nagyon picike, akkora mint 1 eperpalánta, de máris tele van virágbimbóval. Nincs szívem kitörni a virágokat, örülök nekik, pedig talán jót tennék, ha inkább a növekedésre ösztönözném, mintsem a virágok kinevelésére.

Az előkert sztárja a banán. Elképesztő ez a sebesség. Máris olyan nagy mint tavaly. Imádom, igaz még csak 1-1 levelük van, de máris olyan szép. (itt még nem nyíltak ki, mert ez a fotó néhány napos, ma már a legnagyobb teljes pompájában mutatkozott.

Továbbhaladva, a pálmák mellett találjuk magunkat. Minden pálmát átültetem, kivéve a kenderpálmát, annak csak tettem még jó 10 cm földet a cserépbe.  A nagy pálmát elég erősen visszavágtam-már gyökérileg, és olyan mélyre ültettem vissza, hogy még egy réteg kavics borítás is fért a cserépbe, ez dekoratív is, és árnyékol is, nem szárad ki olyan könnyen. Remélem, hogy Picur kutya nem rágja le ezt a cserepet is tövig....


A teraszon a kaktuszok is kaptak egy réteg kavicsot. Olyan szépek lettek így egységes kavicsborítással, még ha a cserepeik nem is egyformák, bár már dolgozom az ügyön, legalább is tervem az van...




Meg se tudom számolni hány virág lesz a levélkaktuszon. Már alig várom, 40-50 biztos! :D

A kerti tó zöld, de nagyon. Akármennyire is szeretnék tiszta vizet ez idén nem fog menni, megígértem, hogy hagyok egy kis időt neki, hogy helyrejöjjön, mert ugye volt itt fóliacsere meg minden, nincs benne semmi iszap, kell hagyni egy kis időt neki míg beáll az egyensúly, persze a halakat így csak etetéskor látom, de ők jól érzik magukat így is, mert vígan elkezdtek ívni, mint mindig tavasszal.  És ta-dam, nem tudom figyelitek-e a sötét foltot a tó közepén?! Igen, a szivarfa pont jókor árnyékol, ha nagyobb lesz a lomba tökéletes árnyékot fog adni nyáron. Nagyon gondolkozok egyébként egy bio szűrőn.Vagyis nem is nevezném szűrőnek, az elv az, hogy valami keretre harisnyát húzva beengedek a tóba egy nagy rakás vízibolhát. A keret a halak miatt kell, mert megeszik a bolhákat. Azok a kis tavak, pocsolyák, ahol élnek vízibolhák kristálytiszták, mert megeszik az algát, és közben jól elszaporodnak, ez egyrészt nekem nagyon jó mert fel tudom etetni a halakkal a tóban, meg az akváriumiakkal is, ha netán túlszaporodnának.  A kérdés, milyen keretre, hogyan,  -gondolkodom a megoldáson.


 Molyhos madárhúr a parton, imádom....

Ma, reggeli fényben.

A tavaly idetelepített írisz nagyon jól érzi magát, meg is ajándékozott néhány virággal.

És elkészült a dutyi! :) A két fiú nem rajong érte, igaz Zazika szó nélkül tűri, de Picur, na ő elég hangosan adja tudtunkra, ez nagyon rossz ötlet volt.... de nincs mit tenni, amíg tart a felújítás, kell egy biztonságos hely, mert a mesterek jönnek-mennek, egész nap pedig nem lehetnek bezárva a szobájukba. Praktikusan terveztük meg, mert  ahogy a képen is, - lehetnek bezárva csak a kennelbe, de ha a két ajtót kitárjuk akkor az pont a ház faláig ér, és ha oda rögzítjük akkor szabad a bejárásuk a szobájukba, ahol árnyék van, meg 1 jó kis kanapé, merthogy őfelségüknek az is jár. :D
Teteje is lesz természetesen, és festeni is kell még, de ezek majd a felújítás végén következnek. Én már látom a kennel jobb sarkán a klemátiszokat, amikről a múltkor írtam...  ;)


A tóval szemben a rózsakertben is van látványosság újra. A tulipánokból semmi sem volt idén,  szabin leszek sokat a felújítás miatt, és fel akarom szedni a hagymákat, meglátom mi maradt belőlük, aztán ősszel visszaültetem őket. A nárciszok viszont hozták a szokásos formájukat, nagyon elégedett voltam velük. Az utolsó tulik még kitartottak pár nappal ezelőttig. Szép párost alkotva a díszhagymával, már olyan rég szerettem volna, de olyan drága volt 1-1 adag belőle, és ekkor ősszel rábukkantam a lidl-ben egy zacskóra, amibe 6 hagyma volt, és valami piti kis összeget kértek értük csak. Nem volt szerencsém, olyan szempontból, hogy csak 3 hozott virágot, hátha jövőre már a többi is beindul, de odáig vagyok értük. Isteni az illatuk, amit nem is gondoltam volna, azt hittem olyan hagymavirág szaguk lesz, mint a vöröshagyma virágának.



És íme, klemátisz pirosban. vagy inkább bordóban, késő délutáni fényben pedig rózsaszínben.  Nagyon fogom szeretni az Edennel, jó páros lesznek.



A rózsakert mögött hatalmas erdőt alkot idén is az olasz nád. Most úgy 50 cm, 2 hete még szinte semmi sem volt belőle.

Hátsó kertrész, gyümölcsfákkal, a szilva nagyon jó, almából van vagy 10, tavaly rengeteget dobtunk ki az almamoly miatt.

Ma reggeli fényben.

A kert végéből visszatekintve, még kennel nélkül.

A terasz utolsó oszlopán van egy kis madárodú, évről évre költenek benne a házi rozsdafarkúak. A kicsik már kikeltek, és a szülők szépen hordják nekik a hernyókat, és nagy lószúnyogokat. 





De más lakók is érkeztek a kertbe. Ki lakik a vérszilvában? Épp minap néztem, hogy viszonylag sokat nőtt  a fa, ahhoz képest, hogy az első pár évében szinte semmit, bár szerintem már simán itt van vagy tizen pár éve...



Aztán anyuci, meg apuci megérkezett...Kissé forgalmas, mert a fa mellet elég sokszor elhaladunk, és a fészek csak kb 2 és fél méteren van, tehát, lehet nem is fognak itt költeni, de örülök nekik, a ház előtti tujákban is van 1 fészek. Ott már ki is kelhettek a kis galambok, mert a tojások héját már megtaláltam a tuja tövében.

És végre van esővízgyűjtőm. Tavaly minden háztartás kapott egy plusz, szelektív hulladékgyűjtésre egy kukát. De 3 kuka már nagyok sok, nem szépek, pont eléggé rontják így is az összképet. Már akkor tudtam, hogy ez nekem arra kell, hogy felfogjam az esővizet. A szelektív dolgokat meg bedobjuk a 150 méterre álló nagy szelektív kukákba, mikor megyünk a boltba. Pár szúnyog máris kényelmes új otthonnak nézte ami szintén tök jó, mert így van saját bio szúnyog lárvám, akváriumi halaim nagy örömére. :D
 

Véget ért a sétánk, hamarosan megint jövök! Sziasztok!

1 megjegyzés:

  1. Hú, ez jó volt! Szép nagyon a kert, és még milyen szép lesz..! De jó, hogy felétek volt megfelelő mennyiségű csapadék (de szépen mondtam), nálunk tegnap végre esett, gyakorlatilag március óta először.

    VálaszTörlés