2017. aug. 11.

Ez történt az elmúlt 2 hónapban

Sziasztok!

Elég rég írtam a blogba, ennek az oka, hogy - mint korábban megírtam- be kellett költöznöm Debrecenbe az új munkám miatt. Minden szabadnapomon hazajövök, sőt van, hogy  munka után is hazaugrom 3 órára, de még aznap este vissza is megyek a városba.

A kertem viszonylag szép, de sajnos a közelmúltban óriási jégeső volt, ami nagy pusztítást végzett, de ne szaladjunk ennyire előre.

Annyira szép volt az első virága a tavaly óta nevelgetett levélkaktusznak. Tudtam, hogy sárga lesz, de azt hittem halványabb. Ez az erős citromsárga szín meglepett. Nem beszélve az erős finom illatról...


Új lakónk ez a szépséges hibiszkusz. 

Az aszparáguszt tavasszal át ültettem, finom friss földet kapott, az eredmény lenyűgöző. A nulláról indult, most több, mint 1 méteres hajtásai vannak,  ezért már fel kellett emelni a cserepet.

A tavaszi összeültetésem  annyira telitalálat! Imádom. A díszburgonyák nagyon szépek. A díszköles is jó ötlet volt. A magas UV  kissé megégette őket, a muskátli virágok szirmai is megégtek és a köles levelei is megperzselődtek. Valamiért idén rengeteg a darázs,  és imádják a kölest, és a díszburgonyát, ha megrázom a cserepet elég sok száll ki belőle.  A két cserép közül az egyik picit szebb volt mindig is, talán jobb volt a földkeverék benne.







Nagyon szép volt a feketeszem aztán történt valami, és most elkezdett felkopaszodni, a levelei sárgulnak, érdekes, mert tavaly pont ugyanaz volt vele, és kb ilyenkor kezdődött. Lehet valami gombás betegség?

A kis banánok, amiket a Lidl-ben vettem, szépen cseperedtek, mostanában lendültek bele igazán a növekedésbe.

A Maurelli banán szintén, bár valami történt vele, mert a levelei elkezdtek foltosodni.

A rózsakertbe ültetett köles szebb, mint a cserepes, ennyit jelent a szabad föld.

A gyűszűvirág milliónyi magot szórt szét, bízom benne, lesz ami kikel, sajnos nekem sosem sikerült eddig szaporítani, minden évben új tövet kellett vegyek.

A fű kiszáradt, aztán jött a nagy eső július végén, és most újra minden zöld. Ez még az eső előtti fotó.

A bodzámnak annyi. Egyik napról másikra levelei, termései lekókadtak. Nem tudom mi lett vele,  locsolom ezerrel, remélem tavasszal újra kihajt.


2 koktélparadicsom palántát ültettem el tavasszal. Most kb 2 méter magas, és napi fél kiló koktélparadicsomot szedünk le róla. Nem kacsoltam, így lett belőle ekkora bokor. Mire lefagy lesz 3 méter is. :D

A tó partján fut valami gaz. A fűben is van, ott nem szeretem, de itt  tök jól mutat, mehet...

A rózsakert nincs annyira formában, sajnos a leveleket megtámadt a fekete foltosság, sokat elvesztettek, kissé kopaszok.

A pálmák viszont imádják ezt a kánikulát. Tündökölnek, egyszerűen meseszépek. Hatalmas leveleket tolnak ki..



Az előkerti banán  kissé erőtlenül, de növöget... nagyon nehezen jön helyre.

És akkor a fekete leves....... aug. 6. -vasárnap. Hatalmas jégeső, sok virágot sikerült bemenekíteni szüleimnek, de a nagyokat, nem. Épp a vihar előtt értek haza, nem volt már idő menedéket építeni a banánok fölé. Sajnos én nem is voltam itthon.



A tavirózsának egy ép levele sem maradt.


A banánok teljesen összetörve, megtépve.




Az egyik kompozíciómat totál szétverte. :(

Ez maradt belőle...


ennek a saroknak viszont érdekes módon kevésbé lett baja, már ami a kompozíciót illeti. Rajta semmit sem látni..


A vihar után ki gondolta volna, hogy a zsályának sincs baja, és egy kis vidámságot hoz a tó partjára.

Kertészkedés szempontjából  az év nagyon gáz. Olyan sok tervem volt, és ez a költözés olyan sok tervemet keresztbe húzott. Nagyon jó lenne, jövőre egy kis kertes házikó, de nagyon nem látom "rózsásnak" a helyzetet. Lehet én is panellakó leszek, 2㎡ "kerttel".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése