2012. márc. 24.

ez is - az is....

Micsoda szép tavaszi  idő van újabban, nem lehet nem a kertben tölteni azt a kis időt, amivel rendelkezem. Végre kinyíltak az első tavaszi virágaim, az ibolyák! Még csak bemutatkozóba páran, a nagy ibolya-bumm még hátra van, de kétféle az ötből már megmutatta magát. A hagyományos lila, és egy szép halványlila. Olyan szépen terjednek. Idén a ház fala és a járda közötti kis repedést elborították, így szép kis szegély alakult ki a falnál. Amikor csúcson lesz a virágzás, akkor az előkert lilába borul, amit még sosem sikerült lefotóznom, mert a kép nem adja vissza az eredeti látványt.




(Itt hívom fel a figyelmet és kérem olvasóimat, hogy aki rendelkezik olyan ibolyával, ami nekem még nincs, kérem jelezze, és cserélhetünk is akár! Tavaly volt 1 postom az ibolyákról **ITT**. És **ITT** vannak a fotók az enyéimről egy korábbi bejegyzésből.)
Előző postomba a pálmák végleges helyéről írtam,  hát ennyit erről.... :)

És, hogy mi van a kerti tóval? A víz nemhogy 3 nap alatt tisztult volna le, de már másnap reggel kristálytiszta volt a víz. A halak felélénkültek, úszkálnak, folyamatosan etetem őket, és már várják este a vacsorát. Csak ők 6-n maradtak, de nem is baj, igaz, hogy a régi kedvenceim elpusztultak, de talán ez kellet ahhoz, hogy helyreálljon a rend. Nekem nem volt szívem elajándékozni őket, és minden évben csak nőtt a létszám. Szerintem ez vezetett az ősszel bekövetkező betegséghez is. A nagy létszám miatt  gyorsan terjedt a "kór".


A kis ágyásba a zsályák ezerrel hajtanak, már a virágok is látszanak a kis levelek között.

Lefestettük a palakerítést!! Szerintem sokkal szebb így. Elnézést a lemetszett lonc halomért, de még mindig nem volt időnk elszállíttatni. Mindenesetre a pala feldobta hátsókertet, már csak a ronda tuját kell kivágnunk, illetve  a bal szélen belógó fáskamrát lefesteni.

A tavaly egynyárinak elvetett  mályva, nem olvasta a szakirodalmat, és társaival együtt szépen hajtanak.

A hortenziák a tövüknél kezdtek kihajtani. Úgy néz ki az új helyükön biztonságban lesznek, és végre kiteljesedhetnek.


A sásliliomjaim....

Kipikíroztam a kis magonckáimat. A csillagfürtről nem szeretnék lemondani, ezért újra próbálkoztam vele, és 10 magból 6 ki is csírázott.
 A futó sarkantyúkákat is palántáztam, és tettem melléjük 1-1 orchidea pálcát, hogy tudjam őket mihez kötözni...
 És itt van a kis kalamondinom, ami ma friss földbe került. Őt is, és a palántákat is még visszahoztam a lakásba.
 És hát amint látszik az eddig hatalmas teraszunk hirtelen feltöltődött... Vettünk egy kerti bútor szettet. Még a párnák hiányoznak róla, egyenlőre csak kipróbálásképpen tettük oda a hintaágy szivacsait, de kényelmetlen, mert túl magas így az ülő rész. Még át kel csiszolnunk, mert vannak érdes részei, és én szeretném, ha  csak 1-2 árnyalattal is, de  sötétebbre festenénk, nem azért mert így nem tetszik, de mivel minden étcsoki barnára van festve szerintem nagyon elüt mindentől.  Egyébként roppant kényelmes, azóta majd' minden reggel itt reggelizünk.

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    A pala kerítés teljesen megváltozott! Végre hangulatos hátteret ad majd a flórának, faunának.
    A kerti bútor is szép. Valami hasonlót szeretnénk mi is. Egyébként én inkább a terasz kerítését festeném a bútorhoz hasonlóra. Sokkal barátságosabb az a szín, és nem utolsó sorban inkább mediterrán hatású, mint az étcsoki szín. Egész másképp viszonyulna élettel teli kertetekhez ez a kellemes meleg szín...

    VálaszTörlés
  2. Jó sokat haladtál a munkákkal. Örülök, hogy maradt hal a tóban. Nagyon tetszik a kép, ahol tükröződnek az összekötött fűcsomók. Olyan természetesnek hat, nagyon odavaló. Klassz a garnitúra, sokan elfértek körülötte.
    Hajrá zsályák!

    VálaszTörlés