2012. márc. 17.

Kipakolás II.

Ma folytatódott a növények kipakolása. Hihetetlen meleg volt, délutánra 21 fok lett. Kora reggel kezdtük a munkát. Soron következtek a nagy dézsások. A 3 pálmát ami eddig az  ismerősömnél telelt, hazahoztuk, és egy kis földfrissítés után rögtön az állandó helyükre tettem őket. A tél folyamán a kenderpálma 3 új levelet is  kinevelt.


A két főnix mögött sajnos nagyon látszódik a mellékbe vezető nagy fűtéscső, de idővel felépül majd elé egy kis fal amit ugyanolyan terméskővel rakunk majd ki, mint a kerti kút, vagy amit majd az oszlopok is kapnak, a tetején pedig egy fa lap lesz, tulajdonképpen egy pad alá lesz rejtve az egész. Persze mindez majd idővel...

Ezek után levágtuk a dísznádat. Rengeteget változott az összkép nélküle, megnyílt a tér...


A következő dolog a banán kitakarása volt. Talán még korai kicsit, ezért éjszakánként még betekerem a szárakat egy vastag habszivaccsal, de nappalra leveszem róluk.Jót tesz neki a szellőztetés, és a nappali meleg. Az egyik szár kb. 50 cm, a másik csak 15-20, de e nem a fagy miatt ilyen kicsit, hanem mert még ősszel szétrágta a kiskutya.


És a végére hagytuk a legnagyobb falatot. Nem bírtuk tovább nézni a tó méregzöld színét, így a nagytakarítást elkezdtük. Leszivattyúztuk a tó összes vizét. Bemásztam gumicsizmába, és a kutyák által belökött összes követ kiszedtem. Tavaly 50 halam volt kb. Nos összesen 6 db maradt életben, mind aranyhal, sajnos a 9 koim is mind elpusztult. Érdekes, hogy a tó fenekén kb 6 haltetemet találtam, plusz az az 5 amit korábban kiszedtem. Sajnos sokkal több pusztult el ősszel ezek szerint,-a betegség alatt,- mint gondoltam. Ami viszont a téli befagyásnak köszönhető az a rengeteg békatetem amit találtam. Alig hittem el, hogy sorba bukkantak fel az iszapból a hatalmas békák. Majdnem 20-t találtam, és egytől egyig  simán voltak 10 cm-esek. Nem gondoltam volna, hogy az én kis tavacskám ilyen sok vadállatnak ad téli menedéket. Idén nagyon figyelek majd arra, hogy ne fagyjon be a tó. Mindenesetre a lényeg, hogy a tó vize lecserélve kútvízre, ami sokkal melegebb volt, mint az eredeti vizük. Ne ijedjetek meg a következő kép láttán. A víz fehér! A friss víz mindig ilyen fehér de csak 3-4 napig, aztán teljesen kristálytiszta lesz. A tószűrőt is beüzemeltem, így folyamatosan mozog a víz újra. A kikerülő kövekből újrarendeztem a tópartot, így most nincsenek üres részek, de természetesen  nem marad el az átrendezés.

Valami hiányzik a két fenti kép jobb oldaláról. Úgy döntöttem megszüntetem a gyékénykosarakat. Teljesen szétnyomták már a  tövek, és nagyon csúnyán kiállt a tóból, olyan bénán nézett ki, ezért született meg a döntés. Nem telepítek újra gyékényt, ide lesznek téve a vízipálmák.
A két kosár gyékény így nézett ki kiemelés után... Jóformán magában a kosárban már nem is voltak gyöktörzsek, hanem a két kosár mögött voltak azok a részek, ahonnan kihajtott volna. Természetesen a kosarak tartama úgy összenőtt, hogy egyben mozgott az egész.
Végül levezetésként kitettem az izraeli muskátlikat a melléképület ablakába.

Már csak apróságok vannak hátra, illetve 1-2 nagyszabású dolog, de most a KRESZ tanfolyam miatt a szabadnapokat tanulással töltöm, nem lesz annyi időm  a kertre.

1 megjegyzés: