2012. márc. 11.

Haladunk a jóidőbe....

Egész hétvégén szabadnapos voltam, és a csodás szombat délelőttöt ismét a kertre szántuk apával. Ismét átgereblyéztük a füvet, borzasztó sok elszáradt, elhalt szálat gereblyéztünk ki belőle, valamint a télen a kiskutya által széthordott, -és szétrágott olasznád darabokat is.

Itt volt az ideje a díszfüvek levágásának is. Miután levágtuk a maradékot meg szoktuk égetni, nem tudom miért de sokkal szebben hajtanak ki ezzel a módszerrel.

  Ha már a rózsaágyásnál gereblyéztem arra jutottam, mire várjak még, megmetszem a rózsákat is, így a kertben található összes rózsa fazonigazítást kapott.
 Sajnos a decemberi, és a januári meleg idő megviccelte a rózsákat is, mert a rügyeik már akkor kihajtottak, most elég kevés élő rügyet találtam rajtuk, persze az 'Eden rose' kivétel szerencsére, mert ő millió,- erős rügytől duzzad, már alig várom, hogy elárasszon virágaival. A rózsakertet rendezgetve arra jutottam, hogy vissza kell vágjam a levendulát. Tudom, hogy nem szabadna nagyon visszavágni, de mivel elfelejtettem betakarni, az ágai teljesen elfagytak.  Remélem kihajt.
 
 Akadt még munka bőven a kertben, de délutánra már volt más programom, így ezeket elhalasztottam a következő alkalomra. 
A fűzfa melletti tuját kivágom. Semmit sem nőtt évek óta, szárad  itt-ott, a formája is szabálytalan. A helyére valószínűleg egy magas díszfüvet fogok ültetni, amit egy kedves német ismerősömtől kapok. A sarokban teljesen visszavágtam az ősszel odaültetett olasznádat. Bízom a kihajtásában, mert akkor végre az a sarok is megtelik élettel, és takarást kap a pala.
 A nárcisz és tulipán neveldém helyén egykor egy cseresznyefa állt, de  nem élte túl az első telét, ekkor lettek ideültetve a hagymások. Évek óta szeretném felszámolni ezt a kis ágyást, mert hátul van  a kertben, nem is nagyon lehet látni a teraszról. A növényeket átköltöztetem a tó környékére, itt szem előtt lesznek. Szépen hajtanak...

 A fáskamra oldalánál élő loncot még sosem metszettem meg, ezt az idén pótolom, már csak azért is, mert szeretnénk lefesteni a szürke palát sötétzöldre.

Lehet kockáztatok, de én már 1-1 növényt előhoztam a telelőből. A két leander, és a két  magról nevelt datolyapálma már a teraszon élvezik a nappali meleget, nem féltem őket, mert a teraszon a fal mellett vannak, itt már nem fagynak el- remélhetőleg.
Ezen a képen a dugvány leanderem van, ő még nagyon gyerek, még a garázsban  maradt, csak a fotó kedvéért hoztam elő.
  És hát  a tó! :(
Nem mondom, hogy nem fordult meg a fejemben, hogy betemetem, mert minden évben csak a baj van vele,  főleg tavasszal, esetünkben ugye tavaly ősszel is.
Íme,   konkrétan borsóleves lett a tóból. A télen elpusztult  halakat ugyan kiszedtem a tóból, de  ki tudja mire  leolvadt a  jég, hogy hányan mentek el, és bomlottak el a hideg hónapok folyamán, tápanyagot szolgáltatva ezzel az algáknak. Nincs mit tenni, várunk.......Várjuk, hogy  melegedjen az idő, és 1 hónap múlva teljes tó renoválásba kell kezdenünk,  addig is elfordítjuk a tekintetünket, ha arra járunk..

Bővült a növényeim száma! Névnapomra kaptam testvéremtől egy aranyos kis citrusfélét, egy kalamondint.  Még át kell ültetnem, nagyinak is van egy, és ma kaptam tőle tanácsokat a helyes tartásról. Róla még nincs fotóm, de ha átültettem akkor majd fotózok! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése