2013. ápr. 8.

Itt vannak, itt vannak, itt vannak!!!!!!

A jó idővel végre hazaértek a virágaim is a teleltetőből. Valójában csak kényszerűségből tértek máris haza, mert a telelőszobára szükség  lesz a héten vendégség miatt. A lényeg, hogy itthon vannak. A kisebbeket, mint pl a kaktuszok, pozsgások azok bementek a garázsba. A nagyobb, hidegebbet bírók pedig a teraszra kerültek. Ha netán jön 1 fagy akkor csak rájuk dobok 1 plédet, vagy valamit. A két leanderem elfoglalta helyét a bejárat mellett, ők idén itt lesznek. Télen sem voltak tétlenek mindkettőn van 1-1 virágbuga. :) Majdnem minden virágot át kell ültessem, nem kis munka lesz... A műanyag cserepes leander is kerámiába ültetem.




 A yukka eléggé megsínylette a telet. Túl hideg volt neki a telelőben, vagy kimaradt 1-2 locsolásból, -nemtudom, de a levelei nagy részét  eldobta. Majd nyáron  helyrejön.

Hiányoltam a színeket! Végre  vannak színek a kertben!!!
Az  első nárciszok végre kinyíltak.
 A hagyományos erdei ibolya mindenütt ott van, sok van belőle. Szeretem...



Az előkertben van jó pár tő rózsaszín ibolya. De ő mg nem nyílt ki, mert a két nagy tuja és a fagyal sövény kissé hűvösebb mikroklímát eredményez, ezért itt pár fokkal mindig hűvösebb van. Ami megdöbbentő számomra, hogy az utcán viszont legalább 8 tövet találtam. Ehhez át kellett kerüljenek a magok a kerítésen, ami 50 cm magasságig beton,  aztán kicsírázni, és túlélni a heti 1 fűnyírást, plusz a vízhiányt, és mégis ott vannak, és csodálatosak, rózsaszínek, és illatosak. :)




Ami a kert többi részét illeti a változás még nem nagy.
Ugyan ma leégettük a díszfüveket, de még mindig lehetetlen rámenni a fűre, anélkül, hogy ne  csucsogna a víztől. Persze arról nincs is kép, csak egy előtti állapotról.

Még nem tudják, hogy pár hét múlva elköltöznek...



A tavasznak még van itt pár hírnöke...

snidling

tulipánok


sásliliomok

A rózsakertbe még mindig nem tudtam metszeni.

Nagyon örülök mert a H.F. Young  klemátisz elkezdett hajtani. Nagyon várom, hogy szépen felfusson az obeliszkre, és keveredjen az Edennel.

 Színekből idebent sincs hiány pár napja....


Visszatértek a gólyák az utcánk végén álló fészekbe, és ma amíg kipakoltuk a virágokat láttunk, és hallottunk 2 füstifecskét is...

2 megjegyzés:

  1. A kertész kertje... :) (Spektrum home, minden nap 16-17 között.)
    Tegnap láttam az első fecskéket erre mifelénk Zalában. És egy-két röpködő rovarhoz is volt szerencsém. Ezek nekem azt jelzik, végre itt a tavasz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szeretem azt a műsort kár, hogy minden nap 7 óra mire hazaérek a munkából! :(

      Törlés