2013. ápr. 16.

Újabb dolgos koraeste

Ma munka után ismét nekiálltam a kertnek. Elérkezett az első fűnyírás ideje. Még mindig úgy érzem, hogy egy sima kis fűnyírás annyit tud dobni a kert hangulatán, hogy az hihetetlen. Olyan rendezett lett megint az összkép. A rózsakertben szépen virágzanak a nárciszok, és lassan a tulipánok is szirmot bontanak.

 Eltelt kb 1 hét, hogy akklimatizálódtak a virágok itthon, így az időjárási előrejelzéseket figyelembe véve úgy döntöttem mindenki mehet a helyére. A kaktuszok és pozsgások idén is elfoglalták a konyha ablakot a teraszon.

A nagy pálmákat is kitettem az állandó helyükre.
A trachycarpus új helyen lesz idén, méghozzá az egykori  majomfák helyén. Sajnálom, hogy ősszel nem 1 nappal korábban akartuk betenni őket a telelőbe, mert akkor nem fagytak volna el.  :(
Itt mindig olyan szépek voltak, és most hiányoznak innen.  Szép a pálma is, de nem az igazi, vagy csak nagyon szokatlan még...


Az épülő kennel miatt mindenképp szét kellett bontani a sziklakertet a tó mellett, és  ugye útban van a bordó mocsári hibiszkuszom.  Át kell innen ültetnem. A sziklakert alapját képezte egy betongyűrű, ezt ma lefestettük zöldre, és ezt feltöltöm majd földdel, egy emelt ágyás lesz benn.

 Nos Ő az.  A környékét bevetem fűmaggal, és a dilemma, hogy  mit tegyek bele. Egyik lehetőség, hogy a mocsári hibit, és köré ültetem a zsályákat, vagy csak a zsályák menjenek ide? Elférnek majd kényelmesen? A hibiszkusz mindenképp kap majd egy obeliszket mert  a régi rózsaszín olyan szépen kitöltötte. Bordó -lila páros egyenlőre nálam vezet ez a páros, és a ha befér akkor időről időre beteszek majd 1-2 egynyárit is kis plusz színnek.

Ezen a 2011-es  képen látszik, hogy az obeliszk ki sem látszik a hibiszkusz alól. Szerettem ahogy megtartja a szárakat a keret, olyan magas lett. Viszont  ő már sosem lesz ilyen. Tegnapelőtt este kicsit megpiszkáltam, és sajnos azt vettem észre, hogy a télen  szinte teljesen berothadt a földbe. :(  Sajnos ő is már csak a múlt. Nagyon szerettem, és nem hagyom annyiban, augusztusban a híres Hortobágyi Hídivásáron mindig itt vannak akiktől őt is vettük, és pótolni fogom, mert  nagyon hiányzik  ez a nagy bokros növény a kertből. Sajnos tavaly a kis bébi kutya szétszedte, talán ez is rátett egy lapáttal arra, hogy elinduljon az égi mocsarakba.  De a lényeg, hogy remélem a ordó is ilyen szép lesz az új helyén.


Ebben a nagy cserépben eredetileg egy kis pálma volt, akit magról neveltem és  magot Tunéziából hoztam. De két muskátli az ott volt mellette. Kitaláltam, hogy minden muskátlit amit átteleltettem, azt ide ültetem. Kicsit nyurga, kicsit fakó, de  2-3 hét és szép haragoszöld lesz, és dúsabb. Talán júniusra már virágozni is fog. A baj az, hogy nem emlékszem rá, hogy ezek milyen muskátlik. Vajon mind a 4  az izraeli? vagy van közte piros is? Hamarosan kiderül. Ha teljesen helyrejött akkor kiteszem a a kerti tó mellé, hogy a teraszról is lehessen látni, reggeli közben. :)

 És akkor a biztonsági zóna. Ezek olyan növények, akiket féltek a kutyáktól, ezért  feltettem őket a teraszra. Hátul az a szép piros virágú kaktusz, balra a cikász, jobbra a washingtónia pálma, amit ma ültettem át, és hátul a bal sarokban van a megviselt szerencsétlen pálma magonc Tunéziából.

Pénteken megint itthon leszek, és olyan sok mindent tervezek aznapra.
  • kibontom a banánt a takarásból
  • kicsit megkapirgálom a rózsakert földjét
  • felszámolom a mellék előtti ágyást
  • átültetem az ágyásból a virágokat valahova
  • az előkertben ki kell gereblyéznem a tujaleveleket a fák és a sövény alól
  • fel kell szednem a páfrányokat, és átültetni a Másik kertbe
Ma nem nyírtam le a füvet az utcán, és az előkertbe, mert olyan szépek az ibolyák. De ahogy elnéztem nagyon gáz az összkép, ezért az utcán csak le kell nyírnom, majd megpróbálom kikerülni az ibolyákat.
Nagyon érdekes, hogy  az utcára kivándorolt  a rózsaszín ibolya. Ma 8 tövet számoltam össze odakint, míg itt bent ahol az anyatő van mindössze 1 olyan tőről tudok, aki szintén magról kelt. De a tuják miatt még kicsit árnyékos, hűvös az idő az előkertbe, lehet kel neki még 1 kis idő, és idebent is meglepetés ér. Még a fehérek sem virágoznak, belőlük is lenni kell 2 tőnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése