2016. máj. 25.

Kezdődik a rózsaszezon....

Már sokszor írtam, hogy a május a kedvenc hónapom, mert minden olyan üde, friss, és rengeteg a szín. Hónap elején még a tulipánok, most pedig már a rózsák a kert sztárjai.  Igaz, hogy idén baromira megszenvedünk a tetvekkel, de permetezünk ellenük, mást nem tudunk tenni. Sajnos a permet miatt a klemátiszok hamarabb tönkrementek, így most nincs egy időben virágzó rózsám, és klemátiszom. Ráadásul a Solidarnoscon észrevettem a klemátiszfonnyadás jeleit, nagyon remélem, még időben észrevettem, és gyorsan levágtam azt a szárat amin jelentkezett a kór. Beszéljenek a képek!

  • Eden Rose vagy másik nevén, -Pierre De Ronsard














  • Graham Thomas



  • Peace



  • Sunblest




  • Pigalle




  • Margo




Még van 3 bokor ami nem nyíli, de már csak pár nap, és azok is elkezdik. Kb még 1 hét, és akkor lesz a csúcs, ami azt jelenti, hogy mindegyik teljes pompájában lesz, és az egész rózsakertet ellepik a virágok.

Ha már rózsa, a tóban is nyílnak a tavirózsák, és nagyon szép a tó környéke. Igaz a vizem még mindig borzalmas, június elején érkezik meg az új szűrőmhöz  az utolsó hozzávaló, aztán teljes gőzzel menni fog a szűrés, és az új UV lámpa, remélem sikerül  a vizem átlátszóvá tenni, ha nem is teljesen, de legalább 40-50 cm mélységig. 





 A vízipálma is kezdi magát összeszedni, és jól érezni.

Ilyen sűrű még sosem volt a pénzlevelű lizinka. Idén ő is nagyon szépen mutat.

Kiültettem a tó partjára a  kis juhart. Nem volt neki elég a 3 hét szokatás, és kicsit megégtek a levelei, de az új friss hajtási szépek, és mutatják azt a szép narancs színt, amit a múltkor a netes képek alapján mutattam, és vártam.



Az idei cirmos muskátlijaim napról napra szebbek. 


Átültettem az összes kaktuszt. Nem volt egyszerű, de megoldottam. A kavics borítás még nincs kész teljesen, ha minden igaz a hétvégén meg lesz az is.



A levélkaktusz is elkezdett nyílni. Ma északára nyílt ki az első virágja, a többi talán 1-2 napon belül.


Olyan szép büdöskét találtunk a piacon, vettünk is belőlük, és csináltam egy kis összeültetést a bejárat mellé.

Az idei kút dekor. Középen még nem nyílik, de hamarosan, az Izraelből származó muskátlim. Az agavék is kaptak egyforma tálat.

Ez a vegyesbazár sorom. Van itt mindenféle virág, tárkony, kaktusz, liliom..

A királyliliom hamarosan nyílik. Ő egy ú szerzemény, barátaink külföldre költöztek, és a virágok mind új gazdihoz kerültek, de ez valahogy ottfelejtődött, még szerencse, hogy be kellett ugorjunk valamiért, és megtaláltuk  teraszsarokban.

Balról jobbra: Dália, menta, és díszdohány. Utóbbiak néhány napja kerültek át a nagy cserépbe mert a piciben már nem fejlődtek.

Az új levélkaktuszom élvezi a sok napsütést, a tápanyagokat, a friss földet, a helyet a gyökereknek. Hajt is ezerrel. Remélem megmutatja a virágát, fehér színű lesz.

Rávettem magam, hogy levágjam a kis tányérokat a télen megnyúlt szárakról, és egyesével elültessem. Féltem, de szerencsére jól vannak, ők is élvezik a nyarat a szabadban.


Pálmamustra....
Ez a pálma azóta ilyen szép, mióta kavicsborítás is van rajta. a hétvégén ha megérkezik a kavics, a többi pálma is kap egy réteget. 

A kisebbiket átültetem, most már egyenesen áll, nem  dől jobbra-balra, nem kell többé karózni.


A banán

A vadszőlő is birtokba vette a kerítést. Az utcáról már nem lehet belátni, a banánt már csak a kerítés felett látni.

Szobanövény szekció. A kép ugyan már változott, mert tegnap az utolsó szobanövényünk is kikerült ebbe az ablakba. A nap  közvetlenül mindössze 10 percig ér ide 5 után, így nem égeti meg őket.

Karácsonyi kaktuszt ígértem az egyik kedves barátomnak, remélem sikeresen legyökereznek.

Idén a Ficus Benjamina nem a nagyteraszon van, központi helyen, hanem a melléképület kis teraszán, mert elég ramaty állapotban van. Nagyon megszenvedtük a telet, ellepték a pajzstetvek. Sokáig küzdöttünk velük, de mi nyertünk. Most friss földben, megnyírva, és ritkítva élvezi a szabad levegőt. Szerencsére nagyon gyorsan kezdi magát összeszedni. Egy hét alatt megjelentek rajta az új levélkék. 1 hónap múlva olyan dús lesz mint volt, és akkor visszakerülhet a teraszra.

3-ból kettőn van 1-1 virág mutatóba a karácsonyi kaktuszokon, így könnyű volt levéldugványt szedni, mert tudtam melyik melyik.


Nagyon ígéretes a szagosbükköny. Ezt a három tövet kb 3 héttel korábban ültettem ki a többihez képest. Látszik is a különbség. Ezek nagyok, erősek, és sokat nőttek, míg a többiek még kicsit gyengécskék. Amint levirágzott a zsálya kiveszem az ágyásból, és akkor nem nyomja el a szagosbükkönyt.


Az idei új kedvencem a szárnyas feketeszem. Még csak 2 hete van nálunk, de a vártnál sokkal-sokkal gyorsabban nő, és elkezdte meghódítani a boltívet, alig 1 hónap múlva szerintem teljesen befutja. Ami még jobb benne, az az hogy egyre több virágot hoz, nagyon szép.



1 megjegyzés: