2017. márc. 2.

Elstartolt a kertszezon....

Végre!!

nagyon vártam már, hogy kiszabaduljak a kertbe, és elkezdjem az idei munkálatokat. Szép hosszú a listám. :D
Még ősszel észrevettem, hogy a szomszéd kerítésének a tövében egyik napról a másikra lett egy földkupac. Bizony bekövetkezett az amitől a féltem, megjelent nálam is a vakond. Aztán jött a tél, sok hóval, és el is felejtkeztem róla. Olvadás után, azonban  újra feltűnt, és nem elég, hogy csúfoskodott, de  múlthéten keddről szerdára virradóra a kerítés mentén még 4 kupac keletkezett. És ma reggelre egy ötödik, így már 6 kupac volt, plusz egy hetedik a kert végében a szilfa alatt.  Bízom benne, hogy ezzel vége a kalandnak, és nem lesz több kupac. Ezektől ma megszabadultam, és szépe elgereblyéztem a maradékot.



A mai másik feladat, a rózsakerti két bokorrózsa, az Eden rose támasztékainak a felállítása volt. A régi obeliszkeket, és támasztó karókat kiszedtem, nem volt egyszerű, sokat kellett fűrészelni, millió sebből véreztem, de megérte kiszedni, mert nem csúfítja el a rózsát többé.

Az első lugas a helyén...


A második is elkészült...


Rég szeretem volna már ezt beiktatni, örülök, hogy elkészültem vele, mert nagyon csúnyán meg volt már dőlve a rózsa, mint azt az alábbi kép is mutatja. Már csak 60 nap és újra ez a látvány vár, már nagyon várom.

Az igazság az, hogy ma ennél többre nem jutottam a kertben, mert délutánra befelhősödött, és olyan hideg szél kezdett fújni, hogy bejöttem a kertből. Persze egyéb apró dolgok még történtek...
- Pl ma vettem észre, hogy a liliom teljesen kihajtott, és nagyon csúnyán eldőlt. Nem akartam őt a cserépben tartani, szerettem volna kiültetni, Ezt meg is teszem, kicsit várhatott volna még. :(

- Kép nélkül, de belestem a banánra is. A forgács kicsit nedves volt felül, az olvadás utáni nagy esők átáztatták az évek óta használt fa lapot, ezt idén télre már nem fogjuk tudni használni. A felső rész ahogy arra számítottam is elfagyott, de kb 5-8 cm-nél már kemény volt a törzs, bízom benne, csak ennyi minimál fagyás volt.

Tavalyelőtt ültettem a hóvirágokat az előkertből az aranyfa alá. Két csoport lett belőle. Tavaly mindkettő virágzott, idén csak az egyik, de végre azt látom amit szerettem volna már évekkel ezelőtt is. Friss hajtások, ami azt jelenti, hogy itt már jobban szereti a helyét, elkezdett szaporodni...

Tavaly fele ennyi hajtás volt itt...

És a környezete messziről. Mit is mondjak elég csúnya az egész, főleg ebben a délutáni borult időben. Idén kerítést kell cserélnünk, már nem elég egy újabb réteg festék. Nincs más választásom, a bokrot meg kell fiatalítanom. Erről már évek óta írok itt a blogon, de mindig csak halasztgattam, aztán tavaly úgy döntöttem, nem is nyúlok hozzá. Aztán jött ez a csere ötlet, így megérett a döntés is. A bokor egy nagyon erős visszavágáson esik majd át. Így meg tud fiatalodni egyrészt. Másrészt én is meg tudom csinálni az alatta lévő kerítést, mert ebben a formában nem túl dekoratív, de a kutyák miatt muszáj itt kerítést hagyni, mert nem szeretem, ha a bokor alatt mászkálnak, és minden belehullik a bundájukba. Illetve  tavaly ide ültetem 50 krókuszt, amit szeretnék idén megduplázni, illetve még tennék ide néhány tő kankalint, és szeretnék cikláment is oda. Ennyi kis "erdős" területem van, minden ide tudok bezsúfolni...

Ha a bokor kikerül egy időre a képből, és több lesz itt a napsütés talán végre a füvet is sikerül visszaállítanom az eredeti állapotába. Minden esetre a kerítés tövén már nincs ott az a borzasztó nagy lyuk, amit anno az első kutyus oda ásott, ma oda került a vakondtúrás... 

És még 1 kép a kerti tóról...


Mindenkinek jó kertészkedést kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése