2017. márc. 16.

Fagykárok...

Ez a tél sokkal hidegebb volt a szokásosnál, és  amíg tartott is attól féltem, hogy az enyhébb telekhez szokott növényeim esetleg  nem viselik el ezt a hideget. Sajnos nem tévedtem nagyot, mert tényleg voltak néhányan akik nagyon nehezen viselték. Nálam a legnagyobb károkat a rózsakertben okozta, illetve a banánnál. 
A *Margo* nevű rózsám szenvedte el a legnagyobb fagykárokat. Konkrétan teljesen lefagytak az ágai, tőle jobbra a *La Pasionata* fagykár nélkül megúszta, míg a balra mellette álló  *Peace* is eléggé megsínylette a telet. A *Margo*-n nincsenek rügyek sem. :( Jó alaposan visszavágtam, sokkal mélyebben, mint szoktam máskor. csak reménykedem. Nagyon szeretem, ahogy a mély pink színű bimbókból finom, puha, enyhén illatos halvány rózsaszín virágok nyílnak, nem beszélve arról, hogy ő volt az, aki mindig utoljára lett tetves, ha jöttek a kis dögök.

*Margo*




*Peace* metszés előtt:


A másik nagy vesztese a télnek az  *Imperative Farah*, mindössze két ág volt menthető, de ők legalább zöldek, és vannak rajta rügyek.

A *Sunblest* szintén nagyon elfagyott, erősen vissza kellett vágnom, neki viszont vannak rügyei, ellentétben pl. a Margoval.


Nem bontottam még ki teljesen, mert még néhány éjszakára fagyot mondanak, de két hét, és teljesen kibontom a banánt.  Most csak leveszem a tetejét nappalra, éjszakára pedig visszateszem. Nagyon elfagyott szegénykém. Kb könyékig tudtam lenyúlni a takarásban, de végig nedves és puha volt, mint egy szivacs,  a képen a tavalyi legvastagabb szár, ami ősszel kb 20 cm átmérőjű volt, 3 éves, idénre már azt hittem virágot hoz. Sajnos nem, és jó ha kiheveri a téli fagyokat. Szegénykémet hányszor, de hányszor emlegettem télen, és nézegettem ki rá az ablakomon... :/ Azonban rájöttem valamire, amit csak most vettem észre. A takarás széle és a szár között kb 5 cm volt. Idén nagyobb átmérővel kell elkészítenem a keretet, és jobban védeni oldalról a szárakat.

Na persze a kertben ettől függetlenül sem áll meg az élet, folytattam a tavaszi nagytakarítást. 

Almafa előtte....

........utána
szilvafa előtte.......
.......... utána
Az előkertet teljesen kitakarítottam a rengeteg lehullott tuja levéltől. Közben találtam meg tavalyról a kis borostyánt, aki magról kelt ki, és került be a kertbe, -valami madárnak köszönhetően. -Szegénykémet már el is felejtettem majdnem. Na, pl neki semmi baja nem lett a télen.

A fáklyaliliomokat is letisztítottam, úgy döntöttem idén véglegesen a kerti tó mellé fog költözni, amire 1-2 héten belül sort kerítek majd.

Ezeken kívül már minden díszfüvet visszavágtam, de azt elfelejtettem lefotózni. 
És egy kis teraszdísz a végére. Még ősszel felszedtem a rózsakertben senyvedő snidlinget, és körbeültettem tulipánnal, és krókusszal. Az egész a hófehér krókuszokkal fog indulni hamarosan, majd a lila snidling és a sárgás tulipán egyszerre virít majd.




Most már tényleg csak 1-2 dolog van hátra a kisebb dolgokból, és persze van még néhán nagy falat. 
  • loncok metszése
  • utcai hibiszkuszsövény metszése
  • lemosópermetezés
  • díszfüvek levágása
  • almafa metszés
  • szilvafa metszés
  • rózsák metszése
  • a gyep megszellőztetése
  • utcai barkasövény elvirágzás utáni teljes megfiatalítása
  • aranyfa megfiatalítása, -egyben kerítéscsere
  • kennel térkövezése

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése