2017. márc. 24.

Ez történt a héten....

Szorgoskodásból az elmúlt másfél hétben sem volt hiány.
Kezdve azzal, hogy megmetszettem a loncot a kert végében.  Tavaly ez kimaradt, az élő felső "réteg" alatt, rengeteg volt az elszáradt, elhalt ág. Ezeket amennyire tudtam eltávolítottam, de a nagy nyesésben is figyeltem, nehogy fészek legyen benne, és lám..... volt is.  Így a metszést nem folytattam tovább, hogy a fészek továbbra is rejtve maradjon.  Még két hét, és a csupasz részek már nem látszódnak majd,  az újra fényhez jutó alvó rügyek szépe kihajtanak, illetve ez a folyamat már el is kezdődött.








Pár szó a banánról.
Sajnos a megérzésem helyes volt. Nagyon-nagyon elfagyott. Talán ha 20 cm-t tudtam hagyni a törzsekből. De ez még abszolút nem biztos, hogy a végleges magasság. Pár nap amíg beszáradnak a sebek. Aztán meglátjuk, hogy mit csinál. Remélem hajtani kezd, és nem csak a tövéről. Ha megnézzük a maradványokat látni, hogy a bal oldali "törzs" lapja egy nagy fehér folt, míg a jobb oldalinak csak a közepe olyan. Nem biztos, de azt hiszem ezek már a virágzatok! részei lettek volna. A törzs további részeiből,- amiket levágtam több liternyi vizet csavartam ki. Elképesztő mennyiségben tartja a vizet az áltörzs.
Most vastag rétegben beszórtam fahéjjal, ami fertőtlenítő és gombaölő hatással bír. Nappalra hagytam levegőzni, de éjszakára visszakerült a fémkeret, és a tetejére is a fa lap, eső ellen, szél ellen hideg ellen jobba védve van.





Épp virágzók:








Krókuszból sokkal kevesebb virágzik, mint tavaly, pedig mind kihajtott. Ibolya az utcán rengeteg van, az előkertben még csak bimbósak, de ott sokkal hűvösebb van, nem is beszélve a sövény és a két tuja adta árnyékról.

Ma délben a telelőből kiköltöztettem a virágokat. A kaktuszok egyenlőre a Másik kertben várják, hogy egy kicsit javuljon az idő, mert délután óta nagyon felerősödött a szél, és hirtelen olyan hideg lett.  De ők most védett helyen a teraszon levegőznek. A képeken is látni milyen jó kis helyet találtunk nekik, hisz a polikarbonát tető alatt nem égeti őket a nap, mégis nagyon világos van, a kis terasz zug pedig kellő védelmet ad nekik. Ha esetleg jönne egy enyhe fagy, éjszakára teszek rájuk egy plédet.

A Hovartia szépen kitelelt, nem nyurgult fel, mint az előző télen mikor a szobám ablakában volt. Itt most  hűvösben, de rengeteg fénnyel nem csak szépen kihúzta a telet, de még virágba is borult, illetve még csak bimbós állapotban van.

Szintén rengeteg virágbimbó van ezen a kaktuszon is.

És akkor a többiek, -ők hazaköltöztek. Leanderek a helyükön, a levélkaktuszt csak azért tettem ide, mert nem tudtam hova tenni, mármint itt lesz később is a teraszon, de sürgősségi átültetésre, és fiatalításra van szüksége.  Valami csüngő ámpolnába lenne jó tenni, de olyan súlya van, nem tudom, van-e olyan ami bírná a súlyát.


A kicsik és a nagy pálmák a borzasztó erős szél miatt egyenlőre a ház és a melléképület közötti területen a fal mentén várják az idő javulását. Ez a hely déli fekvésű, szélvédettebb, mint bárhol másutt a kertben. Nem titok, kissé féltem őket mert  utólag néztem csak meg az előrejelzést, és pont most jön némi fagyveszély. Éjszakára betakarom őket pokróccal. Sajnos az elől lévő washingtonia pálma nagyon rossz bőrben van, nem hiszem hogy kihajt. Másik veszteségem a tavaly oly szép vízipálma. A pálmától balra. A többieken látni a telet, de hamar ki fogják heverni, amint bejön az igazi jó idő. Elgondolkodtam, milyen jó lenne egy kis polikarbonát üvegház. El is kezdte kutakodni utána a neten.


Kutyamentesített övezet :D


Elkülönítve. Nem azért mert beteg. Csak mert roppant borzalmas dolog történt, miközben ma meglocsoltam. Őt ma hoztuk ki a garázsból. Az egész telet ott töltötte, egyszer sem locsoltam meg, szépen áttelelt, ahogy szokott. Ahogy locsoltam a közepéből kiugrott egy egér!!! Tudni kell rólam, hogy mindenféle állatot imádok, -halak, madarak, kutyák macskák, stb..  KIVÉVE   a rágcsálókat, mindegy hogy egér, hörcsög, degu, patkány, vagy csincsilla, tengerimalac. Nincs az a pénz, amiért egyet is megfognék. Messziről is utálom őket, nemhogy testközelből. A hideg ráz még a gondolatól is, még most e sorokat írva is. Na szóval tudtuk, hogy volt egy (nagyon remélem, nem több) egerünk a garázsba, mert valami kirágott dobozokat, megdézsmálta a madarak téli napraforgóját, és nem mellesleg az eltett virágmagok felét megette. Még 1 amarillisz hagymát is elfogyasztott! Szóval ez a "féreg" nem félve az öngyilkos művelettől, úgy döntött a legnagyobb biztonságban a kaktuszlakásban lesz. Itt nem érheti semmi. Nem is érte volna, ha ma nem öntöttem volna rá egy teljes locsolókanna vizet, megadva neki azt a mennyiséget, ami kicsit beindítja, és feléleszti a téli álomból a növényt.


Jöjjenek azonban kissé kedvesebb állatkák, akiket viszont imádok. A kerti tóba a halak nagyon feléledtek, már esznek is. A tavirózsa első levelei a napokban elérik a vízfelszínt, azt meg sem említem, hogy van egy bimbó is, talán hamarabb ér fel, mint a levelek. A víz nem épp átlátszó, még nem megy a szűrés, és az UV lámpa, de  jövőhéten azt is összerakom. Illetve lassan kezdek valamit a fonalas algával is. A tó új lakója a naphal is hamarosan megérkezik, remélem nem lesz több szaporulat a tóban. Most még azon is gondolkodnom kell, hogy a kicsiket hogyan és mivel fogjam ki, 40-50 kishal tuti van.

Hát itt tartunk most március végefelé.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése