2011. máj. 21.

Minden nap valami új....

Lassan minden napra jut valami új, amiről muszáj beszámolnom, vagy megmutatnom!
A kerti tóba ma kinyílt a második tündérrózsa is. Holnapra a harmadik is ki fog nyílni!!!


Amiről tegnap írtam az már meg is mutatkozott. Szépen kinyíltak a klemátiszok ('Rouge cardinal'), egyenlőre csak 4, de a többi bimbó is készülődik már. A loncon csak 30-40 virág nyílt ki mára, de már most illatorgiában van része az embernek, ha elmegy mellette, mi lesz amikor egyszerre  lesz kinyílva a több száz virág???





Délután jött egy zápor. És hát mi mást tenne egy kertbolond, mint  fél órán keresztül menekíti be a növényeket a zivatart kísérő szélvihar elől. Az ablakban lévőket lepakoltam a földre, a kertben itt-ott lévőket pedig behordtam a virágtartó előle, amiről szintén mindent letettem a földre. A zivatar elmaradt, csak zápor volt,  egy locsolással felért! Holnap azonban már kell locsolni ismét. Minden alkalommal ide menekítem a növényeket... (gondoljátok el, amikor  nyáron  éjjel kettőkor rohangálok a cserepekkel, mert féltem őket...khm, hát biztos van aki bolondnak néz emiatt, de.....) Szintén fél óra volt mire mindent visszahordtam.  (-.-)

 A tearózsák  meg csak húzzák, húzzák az időt. A 'Picadilly' már mutat valamit, de az Eden még mindig várat magára. A 'Margo' talán holnapra kinyílik. Kb 2 hét, és minden rózsám kinyílik addigra. Nagyon várom már, mert idén már két évesek lesznek, és mostmár sok virág lesz rajtuk.

 Új virágot hozott a hibiszkusz is, és rengeteg a bimbó rajta.

A tavaly Spanyolországból kapott dugványból nevelt növény is teles-tele van már bimbókkal. A tél nem tett jót neki, mert a hajtásnövekedés a tenyészőcsúcs végén megállt.Törzses fát akarok/tam nevelni belőle, de szerettem volna ha magasabb a törzse, de így is jó lesz! Most van 2 alsó ága is, őket le fogom vágni, és dugványként nevelem fel nagyinak őket, mert hisz ők voltak ott anyáékkal, de  nagyinak nem jött össze a dugványnevelés. Ellenben az onnan hozott hortenziák valami fantasztikusak nagyinál, az meg nekem nem jött össze....
 Pepi  emlékszel, átültettem a sárga dupla virágú dugványomat, javasoltad a gombaölős belocsolást! Sajnos annak ellenére kimúlt a dugvány, de  szerencsére van utánpótlásom belőle,egy sokkal nagyobb, sokkal szebb dugvány formájában. Már ő is begyökeresedett.
Holnaptól a leanderek is kinyílnak!!! Már most fenséges vaníliaillattal rendelkeznek!
 Már nem emlékszem, említettem-e tegnap, de máris kirepültek a széncinege fiókák. Épp csak felfedeztem, hogy lakják az odút, erre tegnap  arra lettem figyelmes, hogy a szülők nagyon furán viselkednek. Odaszállnak csőrükben nagy kukaccal, de csak benéznek, és máris kiröppenek a szilvafára, ami az odúval szemben van, és hangosan szólongatják a kicsiket. Végül is nem láttam kirepüli 1 fiókát sem, de ma reggelre elhallgatott a zsivaj az odúban. Nagy lett a csend. Ma egész nap távol voltak a szülők, estére azonban hazatértek. De csak ketten voltak. A kicsik máris önállóak lettek??? Valószínűleg ezt sem tudom már meg... Várom a második fészekaljat, remélem őket láthatom majd kirepülni.

1 megjegyzés: