2011. máj. 20.

......rózsa

Kezdődik a rózsaszezon!!!  A címben a sok pont nem véletlen, hisz sokféle rózsám van itthon. Végre, kedvenc növényeim lassan színpadra lépnek. Természetesen az első helyen a valódi rózsák állnak. Az első kettő ami nyílni fog az Eden rose, és a Picadilly. Őt majd a Peace követi, és a többiek majd csak utánuk kezdenek nyílni.

Eden

Picadilly

 Természetesen itt még nem ér véget a rózsás bagázs, hisz a sétányrózsák is mind a toppon vannak. A citromsárgát elfelejtettem lefotózni.




Ma kinyílt az első tavirózsa. A szép citromsárga Chromatella. Jó hír, -legalább is nekem, hogy a két kipusztultnak hitt régi tavirózsám, a fehér és az egyik rózsaszín, mégis élnek!!! Talán jövőre már virágot is hoznak! A tó környéke szépen burjánzik. Nagyon jó ötlet volt ideültetni árnyékliliomot. A vízipálma is szépen hajt. Idén naposabb helyre tettem, remélem erős, magas szárakat hoz majd!



Beültettem az új  muskátlikat a cserepeikbe. Mint előző postomban írtam a konyhaablakba rózsaszín tarka került, míg a kerti kútra babarózsaszín.

 

 Csúcsponton a lilák! :) A snidling virággömbjei és a lisztes zsálya lila fürtjei szinte világítanak a napsütésben!



A lonc-klemátisz páros nagyon versenyzik egymással. Mindkettőn rengeteg a bimbó! Virágozni is egyszerre kezdtek. A lonc legelső virága mára teljesen kinyílt, az első klemátisz holnapra fog kinyílni teljesen.


Végül két fotó. Egyiken a kivirágzott kakukkfű, a másikon az idei  első metszésen átesett sövény.  Nagyon szépen alakul a sövénykapu.  Örülök, mert jövőre biztosan be tudom majd fejezni.A következő metszéskor  már kötöznöm is kell az ágakat az ívhez, hogy így erősödjenek meg. A két szélén már 1-1 metszéssel elkezdtem az ívek homorú részének  kialakítását is.A bal oldalon alul látható lyuk alul is meg fog szűnni, mert az ágakat összehúztam, és összekötöttem. 1-2 nyírás után teljesen eltűnik. A jobb oldala még mindig nincs kész. Nem elég erősek az ágak, így a kutya egyenlőre még be tudna szaladni, ha nem tennénk oda valamit. Még 5-10 cm-t kell nőnie, és legfőképpen sűrűsödnie, erősödnie a sövénynek, és akkor a fallal teljesen összezárna..



Fontos közlemény!

Új  kert -blogot indítottam. A jobb oldali menüsorban található legfelül A másik kertem...  címszó alatt. Kövessétek azt is figyelemmel.  Hogy ne kelljen visszapörgetni ezt a postot a legelejére  **IDE** kattintva máris elérhetitek az új blogot! Jó szórakozást ahhoz is!


2 megjegyzés:

  1. Nahát! Nagyon jó ötletet adtál. Nem tudom, hogy valaha eszembe jutott volna a lyukas sövényt, így befoltozni. Nem mintha lenne sövényem, de majd lesz, boltívvel, mint neked. Hely van bőven, meg tervek is. Azt hiszem nem kellene Csodakert magazint olvasgatnom. Meg kertes blogokat. Türelmetlen leszek. Pedig az nem kertészhez méltó tulajdonság. Bár a kertben az a jó, hogy elméletileg soha nem lesz kész, így számomra megunhatatlan játékszer. Mert sajnos én mindenben a tervezést, a várakozást és a megvalósítást élvezem a legjobban. Ha kész, tovább lépek. De a kert nem ilyen. Még lehet ilyen szép tavunk is, Feri szeretne, de a törpemókusoknak fel kell nőniük hozzá.

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy jó ötletet adtam neked. Ez a sövény nekünk teljes hosszában megvolt, és úgy vágtam ki belőle a közepét direkt az átjáró miatt. Ha kész lesz, kiszedem alóla a rózsalugast, és kap egy szép kaput majd.Kovácsoltvasat szeretnék, mert akkor szépen be lehet majd látni. Ez a mostani összeeszkábált csak átmeneti, hogy a kutya ne tudjon bejönni ide. Ez az egyetlen kutyamentes övezet az udvaron! :)
    Én is azt szeretem a kertben, hogy sosincs kész. Nem mondom, hogy nem szeretném, ha néha megállna az idő. Mint most, mikor 4 nap után megint lehet füvet nyírni. Velem pont fordítva van, én az előkészületeket nem szeretem, és mindig nagyon várom már a végeredményt, mert az mindig csodásabb, mint a kezdetek.
    Jó, hogy említetted a tavat, mert a következő bejegyzésem a tó történetét meséli majd el a kezdetektől napjainkig. Egyfajta tó-evolúciós bejegyzése lesz majd. :) taglalni fogom azt is mit csinálnék már máshogy....

    VálaszTörlés