2010. dec. 29.

Csúcson a tó

Már nem is emlékszem, hogy említettem-e az utolsó bejegyzésemben, hogy a tavam teljesen bezöldült. A zöld alga ellepte. Egész hirtelen történt, szinte egyik napról a másikra. Sokan ellenzik a tótechnikát, én a annak a híve vagyok, mert szeretem látni a tavamban a halakat, de mivel kicsi a tó, és viszonylag sok benne a hal, hamar bepiszkolódna a szűrő nélkül. Ha egyszer a zöldalaga bekerül nem nagyon lehet kiírtani, hiába mindenféle próbálkozás. Nem állítom, hogy lehetetlen, sok-sok-sok vizinövény kell, és akkor eltűnik, de nálam ez nincs meg, így maradt a vízcsere. Két lépésben cseréltem le a vizet, először csak a tó felényit, majd feltöltöttem friss kútvízzel. Rá egy hétre ismét vízcsere, de  ekkor már nagyobb mértékű csere volt, majdhogynem több mint a tó háromnegyede. Feltöltés után a víz opálos volt, még azt is mondták a szüleim, hogy felesleges volt, mert nem jobb mint volt, sőtt!!
De!!!!! 3 nap alatt elkezdett letisztulni,  először csak 20 centire, majd 40-re lelátni, most ott tartunk, hogy  a tó alján a kövek körvonalazódnak, de nem látszanak teljesen, viszont a halakat újra  teljes pompájukban lehet látni.A tavirózsim is egész jól beindultak,  már nincs olyan nap, hogy ne legyen 1 vagy 2 virág a tavon. Szerencsére a sárga és a rózsaszín is jó formában van, és a cserépből kivett fehér is kezdi magát összeszedni. Jövőre már várom a fehér színű virágokat is. Volt kb 2 hét, amíg tetvesek voltak a tavirózsák, de az elmúlt hideg, esős hét jót tett ilyen szempontból, mert a tetvek eltűntek!
Azért nemcsak a kerti tó szép most. Kifejezetten büszke vagyok idén a koktél paradicsomra. Magától kelt magról, tavaly is itt volt, ősszel a földet feldúsítottam némi érett vegyes(marha, ló, baromfia,sertés) trágyával, és az eredménye?!  A koktélpari embermagasságú, most kb 180 cm-nél tart, de azt gondolom el fogja érni nyár végére az oszlop teljes magasságát!!
 virágaim közül igazán szépek most az egynyári díszdohányok (Nicotiana), és a sárga rudbeckia is, akinek remek társa a vörös végű japán vérfű! ( A rózsákról, és hortenziákról kölön postot fogok írni, mert ők is csodásak!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése