2010. dec. 28.

Első munkák a kertben

Előző posztomban elmeséltem miket is szeretnék a kertben idén. Első lépésként közelgő névnapom alkalmából megkaptam a sövényhez az átjárót. Eredetileg fát szerettünk volna, de rájöttem, hogy a barna kerítés mellett nem mutat jól a natúr színű fa. Én meg nem akarom sötétbarnára festeni. Így alternatívaként szóba jött a fém átjáró, és  azt hiszem nagyon jól döntöttem, mert ez jobban is illik ide, és nagyon is szép. Annyi változás van a dolgokban, hogy mégsem vágjuk ki a 20 éves tujákat, csak a tetejükből vágunk le úgy 2-2 métert, és ha sikerül, akkor valamilyen módon a főágakat kicsit összebb is húzuk, így a fák tömöttebbek lesznek, és nem laposak, mint most. :D
A sövényt sem fogom felfuttatni a boltívre, mint azt korábban terveztem, hanem rózsával fogom befuttatni, méghozzá új kedvencemmel a Pierre de Ronsard-dal, másnéven Eden-nel.
Nemcsak ez történt ám a kertben. Tegnapelőtt, és azelőtt is kint voltam, mert olyan szép napsütéses idő volt, nem lehetett idebent ülni már. A tavamat hoztam rendbe kicsit, kivágtam az elszáradt gyékényeket, illetve kiszedtem egy csomó fonalas slgát is a tóból. A tó szűrőjét is újból beindítottam, és az amúgy tisztának látszó vizem mára teljesen letisztult és kristálytiszta. Rengeteg a halam. Valamit muszáj kezdenem velük, ezért ha ismét jó idő lesz a halakat kiszedem, és az itt született halakat, valamint a fehéreket elajándékozom. Kb 40-n vannak már  a 10 köbméteres tóba, rettenetesen szennyezik a vizet, arról nem beszélve,  hogy milyen sokat esznek.
Már vettem egy csomó magot, amiket ki kellene már lassan szórnom, de nincs 1 szabad ablakpárkárkányom sem, ahol elő tudnék hajtatni.
Tavalyról maradt rengeteg magom, és megfogadtam, hogy idén nem is veszek magokat. Na ezt be is tartottam, mert csak 7 félét vettem  :D:D:D:D
Teltvirágú szép színes kakukkmák, meseszép sötétkék nefelejcs, gyűszűvirág színkeverék, harangláb színkeverék, kék hajnalka,  futó sarkantyúka, és egy zacskó szép nyári-őszirózsa.
Idei egyik kedvenc összeállításom  a hajnalkás-sarkantyúkás boltív lesz, remélem a sárga-narancssárga sarkanytúka és a kék hajnalka együtt ütős hatású lesz. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése