2010. dec. 28.

Előkert

Az elmúlt napok változó időjárása eléggé megrongálta az előkertbe ültetett  két 20 éves smaragdtuját. Már a tavalyi évben megdőlt az egyik, az óriási szélviharban, ezt úgy oldottuk  meg, hogy  két nagyon erős kötéllel kikötöttük a kerítésünkhöz. Mivel a kötelek a kerítéstől nem látszottak, minket pedíg nem zavart, mert a környék virágai elvonták a figyelmet, ezért maradtak. Azonban most, hogy takarítottam az ágyást, észrevettem, hogy elszakadt az egyik kötél, és hogy megrepedt a kerítésünk "kalapja". Arra a döntésre jutottunk, hogy ki kell vágni a két tuját. Már a házzal is majdnem egymagasak. Az sem megoldás, hogy csak levágunk a tetejéből, merta a törzse 3 ágú, és össze kellene nagyon húzni a törzseket és a végeredmény elég gáz lenne. Sajnos a fák mennek. Így most rengeteg új ötletem támadt. Ezeknek kell menniük:
Vannak új terveim dögivel. :D  Maga a terület egy téglalap,  a ház nyugati felén, de már a déli nap is idesüt. Tehát napfényesfényes-világos a kert. A déli oldalon van egy fagyalsövény, ami kb.120 cm magas. Azt tervezem, hogy a sövényből középen kiszedek, és  egy íves bejáratot  növesztek a mellette lévő  megmaradó sövényből, amit a kerítés magasságáig megnövesztek. Így lesz a kiskertnek egy árnyékos része is, ahová tehetek hortenziát, és  más árnyékot kedvelő növényt. Pl. árnyékliliomot.  Már a színeket is kitaláltam. Igaz, hogy van itt most mindenféle  színes virág, mert ide lettek elültetve a kárpótlásul kapott növények a starkltől, de ezeket ki fogom cserélni. Ez a kert a hűvös kert lesz  melynek a fő színei a fehér, a kék, és a lila, meg a rózsaszín különféle árnyalatai lesznek, egy kis ezüstös levelű nyuszifüllel, vagy valami hasonlóval keverve. Lesznek itt futórózsák, klematiszok,  lonc és 1-2 kerti deko, mert imádom a kert különböző helyein eldugott apróságokat... Csináltam photosoppal egy előtte utána tervet, ahol az 'utána' terven még ott van a tuja, de látni, hogy mire gondoltam a sövénnyel kapcsolatban.



Kivágtuk a bejárati részt a  sövényből. Most elég kopasz az oldala, de sebaj, hamar be fog gyógyulni, most kapott egy hatalmas adag komposztot majdnem 10 cm vastagon a tövére. Nagyon jófajta komposztot kaptunk egy kedves ismerősünktől. 5 éves csirke-juh-marha trágya. Jövőhéáten megyünk egy barkácsáruházba megvenni a boltíves átjárót, én szerettem volna ha fából van, de az egy idő után elkezd korhadni, így fémet veszünk, mert  később úgysem fog semmi látszani belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése