2010. dec. 28.

Szép tavaszi nap

Ma mikor felkeltem, és láttam, hogy szépen süt a nap, és nem fúj a szél, elhatároztam, hogy mostmár rendet teszek a kertben.
10 órakkor mentem is ki. Tavaly ősszel a kertben széthordtunk  nem is tudom hány m3 marhatrágyát. A fák tövére, a virágágyásokba, és a fűre is jutott pedíg hatalmas a kertünk.  A tél folyamán a földbe nem oldódott anyagot összegereblyéztük, és zsákba tettüm, mert  ha jön a virág szezon, akkor bele fogom keveni a virágok földjébe.
Miután végeztünk ezzel  nekiláttam a díszfüvek, és a dísznád (arundo donax) szokásos évi levágásának. Vagyis joban mondva az olasznádat vágtuk le, és két japánfüvet, a többit pedíg leégettük. Szerencsére apa is a segítségemre volt. Amíg én összefogtam a füveket, addig ő elektromos fűrésszel kivágta a nádat, és a két füvet. Eddig minden évben  lenyírtam a füveket ollóval, de olyan nagyok már, hogy teljesen megfájdult a kezem, és az ollóm is eléggé kicsirbult! :(
Nem nagyon vagyok híve az égetésnek, de be kell látnom, ennél nincs jobb módszer a díszfüvek elszáradt  leveleinek eltüntetésére. Praktikus mert gyors, és az esetleg megbújó kártevőket, és kórokozók is elpusztulnak. Kb. fél 3-ig voltam kint, mert elkezdett befelhősödni, és már nem volt olyan jó meleg.
Örülök, hogy végre kint lehettem. Holnap folytatom a kert rendbehozatalát. Még az előkertben is van csomó dolgom. Várom már a holnapi kertészkedést is! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése